zaterdag 31 maart 2012

racekap nee, racekap ja


Afgelopen week de keuze gemaakt om de racekap thuis te laten. De temperatuur in de nacht was rond de 7 a 8 ⁰C en in de middag heerlijk rond de 18 ⁰C. Cabrio rijden is toch op zich prettiger rijden als met de racekap onder goede weersomstandigheden. Het zicht naar alle kanten is beduidend beter en de warmte reguleert veel beter. In de ochtend maar een muts op gezet waar ik vorig jaar nog een helm gebruikte. Op zich zou het verstandiger zijn deze wel op te zetten omdat als je onderuit glijdt de schaaf schade zeker aanwezig zal zijn. Al met al vind ik het gebruik wel vervelend. In de ochtend stond er wel een stevige wind kracht 5 met uitschieters naar 7. Dit is op zich vrij ongebruikelijk vroeg in de ochtend dus op zich was het hard werken omdat ik er ook nog recht tegenin moest. De windzak bij de Stichtsebrug stond redelijk strak.

Met mooi weer de nieuwe  camera uitgetest. Kwaliteit valt mij tegen. Gaat duidelijk wel beter als het helder is maar tzt ga ik toch naar betere kwaliteit uitkijken. Zal op korte termijn een film op de blog plaatsen.

 Vandaag naar Laren gereden om wederom brood te halen. Wind was stevig kracht 4 bft en het tempo lag rond de 35 km/h. Op de terug weg  kon dit makkelijk rond de 45 km/h gelegd worden waarbij het gemiddelde van deur naar deur uit kwam op 31.2 km/h. Op de terug weg wel met de rond de 50 km/h fors in de remmen omdat een afslaande auto het fietspad kruiste zonder dat hij het zicht had. De bestuurder verontschuldigde zich tenminste nog.
Nadat de werkzaamheden met de opbouw van het prieel gereed was kreeg ik van mijn zoon het volgende bericht. Oordeelt u zelf.

zondag 11 maart 2012

Uitslapen

Na de laatste weken weinig in de fiets gezeten om uiteenlopende redenen als fysiek ongemak dan wel vanwege mijn werkzaamheden en ook de bouw van een prieel wordt het tijd het volledige ritme weer eens op te pakken. Maandag een week geleden voor het laatst geweest en toen was het een echte regen rit in de morgen. Vaak betreft het een bui maar nu was het de gehele rit klets nat. De racekap blijft dan wel erg aantrekkelijk om onder te zitten. Condens vorming ben ik nu tegen gegaan met  een anticondens middel dat ik op de motorbeurs tegen kwam. De eerste keer viel het mij niet tegen. Nu nog afwachten hoe lang het blijft zitten. Kom er tzt wel op terug.  Ben  nog aan het bedenken wanneer ik weer cabrio ga rijden. Vwb de temperatuur kan het nog wel dus vermoedelijk ergens in april. Zal betekenen dat de kap vanaf november t/m maart frequent gebruik wordt en de rest van het jaar alleen bij extreem nat weer.. We zullen zien hoe het uitpakt.
  Toch nog even kans gezien de voorbanden te gaan wisselen met de Go Cycles. De laatste keren lag de gemiddelde snelheid rond de 31 km/h en nu verwacht ik toch met enig gemak de 35 km/h te kunnen gaan aantikken. Betekent toch dat ik weer 10 minuten langer in bed kan blijven en nu om 3.55 uur uit bed kan komen.