tag:blogger.com,1999:blog-675588954609590178.post3730415838410735658..comments2023-12-08T09:33:35.940+01:00Comments on DF- Questikel : Ervaringen in de DF na 750 kilometer.questikelhttp://www.blogger.com/profile/06345128426013174081noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-675588954609590178.post-23098144556970355762015-08-05T22:52:41.640+02:002015-08-05T22:52:41.640+02:00Ga met je mee denken Adri Zo'n oude Romeinse s...Ga met je mee denken Adri Zo'n oude Romeinse strijdwagen met van die scherpe stekels ☺. Zal morgen nog een kijken maar de wielen staan zo veruit dan zou er iets aan het corroserie moeten worden bevestigd aan de onderzijde. Bovenzijde is nog echt veel smaller.<br /><br />Hgr PEterquestikelhttps://www.blogger.com/profile/06345128426013174081noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-675588954609590178.post-64856278160603636382015-08-05T22:47:59.717+02:002015-08-05T22:47:59.717+02:00Hi Benny, Ff nieuwsgierig welk tasje pas er onder...Hi Benny, Ff nieuwsgierig welk tasje pas er onder? Ik ben bang dat met het inveren van de brug zaken er onder gaat pletten?<br /><br />Met vr gr<br /><br />Peterquestikelhttps://www.blogger.com/profile/06345128426013174081noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-675588954609590178.post-77826360601029328742015-08-05T22:13:04.837+02:002015-08-05T22:13:04.837+02:00Hoi Peter,
De opmerking over de breedte, aangege...Hoi Peter, <br /><br />De opmerking over de breedte, aangegeven is 68 cm bij de voorwielen, als je nou iets aan de onderkant bevestigd wat aan beide zijden circa 4 cm buiten de body steekt, iets van zacht plastic staafjes o.i.d., dan voldoe je aan de wettelijke eisen en valt het mee met opvallende uitsteeksels, en je bent niet gevaarlijk voor passanten..........<br />Het is maar een gedachtensprong.........☺<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-675588954609590178.post-18329860528115995312015-08-05T15:03:31.627+02:002015-08-05T15:03:31.627+02:00Thx Paul. Er was nog niet heel veel te vinden vanw...Thx Paul. Er was nog niet heel veel te vinden vanwege de nieuwe status van de fiets. Gaat vanzelf wel komen denk ik<br /><br />Hgr Peterquestikelhttps://www.blogger.com/profile/06345128426013174081noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-675588954609590178.post-69752888901098323672015-08-05T14:30:30.841+02:002015-08-05T14:30:30.841+02:00Prima 'recensie' voor iedereen die overwe...Prima 'recensie' voor iedereen die overweegt een DF aan te schaffen! Hier heb je wat aan. Paul van Roekelhttps://www.blogger.com/profile/00938015355059727045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-675588954609590178.post-54774970608051406172015-08-05T10:08:56.500+02:002015-08-05T10:08:56.500+02:00Hi Adri, had het ook zeker niet negatief opgevat. ...Hi Adri, had het ook zeker niet negatief opgevat. Kettingrol had ik later ook bij mij na mijn pech in jouw prachtige Noorwegen. Ga deze voor de DF ook nog aanschaffen. Er zitten er zelfs twee in. Ik heb nu voor het eerst CO2 mee genomen. Reden de hoge druk in de banden, het gemak. Mijn oude pomp was erg groot en lag altijd rechtsachter in de QUest naast de veerpoot. Helaas is de DF hier wat kleiner.☺<br />Andere kant is een dergelijk ontdekkingstocht ook wel erg leuk. Je wordt gedwongen om dingen zelf te bedenken en niet te kopieren. Alhoewel ik dan wel continu speur naar DF rijders en pogingen hoe zij het oplossen.<br />Hgr Peterquestikelhttps://www.blogger.com/profile/06345128426013174081noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-675588954609590178.post-59123941067093428312015-08-05T09:54:16.988+02:002015-08-05T09:54:16.988+02:00Hoi Peter,
Bedankt voor de foto's, kan ik ook...Hoi Peter,<br /><br />Bedankt voor de foto's, kan ik ook wel wat mee denk ik. Ik was ook overtuigd Questrijder, totdat de DF kwam. Ik herken bovenstaande helemaal. Zou de DF dan ook niet iedereen aanbevelen, een proefrit moet het uitmaken. Wat ik nog gedaan heb met mijn plakspullen: in de gereedschapsbusje van PRO gedaan en die onder de achterbrug geduwd, tussen de bodem en de achterbrug, (foto 7/13, onderaan). Had een keer een mueslireep naast me liggen en vlak voor de hongerklop zag ik dat hij naar de achterderaiileur verhuisd was ;-(. En dat gebeurt nu niet meer.<br /><br />Groeten Benny, inmiddels overtuigd DF rijder<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-675588954609590178.post-64786466108357431122015-08-05T09:44:20.464+02:002015-08-05T09:44:20.464+02:00Hoi Peter,
Klopt, het is natuurlijk erg persoonl...Hoi Peter, <br /><br />Klopt, het is natuurlijk erg persoonlijk, het was ook zeker niet negatief bedoeld van mijn zijde.<br />Dat er in gooien ken ik ook, zelf heb ik ook meestal te veel mee, ik rijd zelfs altijd met een extra kettingrol in de tas! Overdreven? Nah, als het ding kapot gaat sta je gewoon stil, fietsen gaat dan niet meer. Gewicht probeer ik dus ook zo veel mogelijk te beperken, maar ja, sommige dingen moeten gewoon mee in mijn ogen. CO2 patronen zou je kunnen vervangen door een goede pomp op vakantie, die doet het altijd.......<br />Matten in de fiets is wel lekker, het dempt veel geluid en je spullen worden niet nat als de hele fiets vol gecondenseerd is.<br />Overigens complimenten, want het is wel leerzaam om mee te volgen wat je allemaal doet om je fiets naar wens te krijgen, daar kunnen andere DF rijders wellicht ook nog iets aan hebben!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-675588954609590178.post-81851587544467619592015-08-05T09:18:59.809+02:002015-08-05T09:18:59.809+02:00thx Belle, dat wist ik niet behalve dat een enkeli...thx Belle, dat wist ik niet behalve dat een enkeling er helemaal geen kleur op doet. ☺questikelhttps://www.blogger.com/profile/06345128426013174081noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-675588954609590178.post-11370347796843968762015-08-05T08:23:27.566+02:002015-08-05T08:23:27.566+02:00De onderkleur is inderdaad wit, daarom is een witt...De onderkleur is inderdaad wit, daarom is een witte velomobiel geliefd bij wedstrijdrijders: die is lichter omdat er vroeger niet een extra gellaag met de kleur overheen kwam. Sinds kort worden ze gespoten.Bellehttps://www.blogger.com/profile/18088190574998060171noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-675588954609590178.post-52882339550286447102015-08-05T06:50:39.918+02:002015-08-05T06:50:39.918+02:00Hi Adri,
Misschien hadden er een paar aanpassinge...Hi Adri,<br /><br />Misschien hadden er een paar aanpassingen meegenomen kunnen worden echter het is m.i. allemaal ook erg persoonlijk. De gedeelde ervaring die ik lees dat je geen losse spullen in je fiets moet hebben omdat die inderdaad meer als in de Quest verzamelen onder de ketting. Nou ben ik wel een beetje van gooi er maar in terwijl ik nu alles vast zet en een plek geef. Ik ben ook iemand die altijd te veel mee neemt van stel je voor dat ik onderweg stil kom te staan en mezelf niet kan redden☺. Zorgt er wel voor dat je ook meer gewicht meeneemnt. Vb. Hoeveel CO2 patronen moet je meenemen als voor langere tijd onderweg bent in niemandsland?<br /><br />Hgr PEterquestikelhttps://www.blogger.com/profile/06345128426013174081noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-675588954609590178.post-17987689072692703072015-08-05T01:30:21.098+02:002015-08-05T01:30:21.098+02:00Hoi Peter,
Je bent eigenlijk al behoorlijk veel a...Hoi Peter,<br /><br />Je bent eigenlijk al behoorlijk veel aan het sleutelen aan een nagelnieuwe fiets..............'<br />Begrijpelijk dat je de fiets naar je zin wilt hebben, maar een paar van dit soort aanpassingen hadden toch wel gelijk in de aflevering meegenomen kunnen worden?<br />Nou ja, je leert je nieuwe fiets wel goed kennen op deze manier, dat is ook wat waard!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.com