zaterdag 2 mei 2015

Questikel goes DF-XL.



Vandaag met prachtig weer wederom naar Dronten getogen. Een aantal weken geleden bij Intercitybike proef gereden in de fiets van Ymte. Geweldige ervaring met een fiets die zeker sneller rijd maar vooral ook veel sneller accelereert.  De knoop doorgehakt en de bestelling in gang gezet. Vandaag al enkele onderdelen opgehaald om de fiets een persoonlijk tintje te kunnen gaan geven. Daarover later meer.
Het weer was geweldig en de 110 km werden binnen drie uur weg gereden. Achteraf over 100 km een persoonlijk record gereden van 2 uur 40 minuten. Ook daarin verwacht ik met de nieuwe DF natuurlijk snel verandering in aan te brengen. Verbeteringen in snelheid zullen voornamelijk uit de techniek moeten komen.
Hoorde vandaag dat de levering mogelijk enige vertraging op gaat lopen doordat de achter vering niet leverbaar is. In eerste instantie is juni 2015 aangegeven. Wel heb ik de toerkap mogen zien. Ziet er prachtig uit. Bijkomend voordeel door zichtgaten naar achteren is er nu ook met de kap erop een blik naar achteren te werpen. Deze ook gelijk maar meebesteld. Nu maar wachten voel mijzelf een beetje een kleine jongen die een geweldig cadeau gaat krijgen maar nu een onbekend aantal dagen zal moeten wachten.
Boven Dronten vloog een vliegtuig dat zoals ik vermoed met Bevrijdingsdag wel een rol zal spelen. Geen idee welk type Een DC 3? Instelling van de camera stond niet goed  Beeld is helaas niet erg duidelijk.


20 kilometer big smile voorspeld door Corn Dolly en al drie weken op mijn gezicht ☺


19 opmerkingen:

  1. Het vliegtuig op de tweede foto is denk ik een Lancaster: https://en.wikipedia.org/wiki/Avro_Lancaster

    En natuurlijk van harte met je nieuwe fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je besluit voor een nieuwe fiets. :-)
    http://nl.wikipedia.org/wiki/North_American_B-25_Mitchell

    Qua vliegtuig zal het de Mitchell wel zijn geweest welke ook hier wel eens over vliegt met evenementen betreffende de oorlog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onmiskenbaar een Lancaster : 4 motorig en dubbel roervlak. Je kunt trouwens ook wel zien dat de onderkant historisch correct zwart is ( waren nachtbommenwerpers )

    Er is weinig feestelijks aan zo'n machine gezien ze ook werden gebruikt om grote Duitse steden compleet te verwoesten. Tienduizenden kinderen, vrouwen en ouderen die niets met de oorlog van doen hebben zijn feitelijk vermoord met zulke machines. Vuurstormen http://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurstorm werden daarbij opzet veroorzaakt.

    Ik zou niet in de schoenen van die vliegtuigbemanningen hebben willen staan......het doden van vijnden die jou willen doden zou ik kunnen verkroppen....het vernietigen van weerloze mensen niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toevallig, heb hetzelfde gevoel gehad tijdens de proefritten met de DF als jij....ook het wachten als een kleine jongen die een geweldig cadeau in het verschiet heeft.
    De racekap heb ik ook meteen mee besteld, bijna onmisbaar in de koude, natte winterperiode maar afgelopen week heb ik er ook weer elke dag mee gereden of ter bescherming tegen de kou of om die 4-7 km/uur sneller mee te rijden tegen hetzelfde vermogen wat voor kleur heb je besteld??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij gaat oranje en wit worden. Kleuren die in zomer en winter seizoen er uit springen. Hoewel het witte alleen in de zomer het goed schijnt te doen.

      Verwijderen
    2. Mooie combinatie vooral de roomwit/oranje en ze spuiten de bodys prachtig in kleur het is mooier dan alleen de ietwat satin gelcoat kleuren dat spuiten is echt een vooruitgang ook als je onverhoopt schade oploopt is het gemakkelijker mooi te herstellen

      Verwijderen
    3. Wachten als een kleine jongen. Ja, dat gevoel herken ik. Ben er veel mee bezig. In augustus een ronde langs alle grenzen van België is de planning. Zou met de DF-XL moeten gebeuren als hij er op tijd is. Dus alle campeeruitrusting onder de loep genomen om te verkleinen. De Pakruimte van de DF is immers krapper dan de Quest.
      Bij elke rit stel ik mij voor hoe de winst zal zijn in minder krachtinspanning bij gelijke snelheid als de Quest. Gek he?
      De kleur keuze was niet zo moeilijk. Ymte vulde hem automatisch (brandweer)rood in. Ik kies voor witte panelen en neus voor betere zichtbaarheid.
      Zit alleen te dubben over het verzet. 11-34 achter natuurlijk, maar voor? Zou 43 voldoende zijn om (langdurig) een stevige helling te nemen?
      En dan een 56? Hoe hard kan ik met een DF? Hoe hard wil ik eigenlijk? Wil ik wel 60 km/u kunnen?
      En dat pak met geld? Dat ben ik vergeten zodra ik bij Intercitybike de straat uit fiets en enkel nog zit te genieten van het gemak van accelereren, fietsen en bochten nemen. Toch?
      De kap laat ik nog even zitten. Kan altijd nog. Ik begrijp dat de productie 2 p/w is dus komende winter liggen ze op voorraad volgens mij. Voorlopig even geen behoefte aan de kap. Terwijl ik toch fanatiek kaprijder ben.

      Verwijderen
    4. Leuk feitje: Kwam tot de ontdekking bij het krimpen(volume) van mijn uitrusting ook het gewicht afnam. Nu sleep ik 15 kg bepakking mee in totaal. Samen met de DF-XL is dat gelijk aan het leeg gewicht van mijn Q66 :-)
      Daar ga ik plezier van krijgen in de Ardennen.

      Verwijderen
    5. Ben heel benieuwd wat er van mijn huidige spullen ingaat. Lees graag hoe jij het gaat redden. Is het nadeel van de quatrovelo in mijn beleving. Veel ruimte betenkent ook veel meenmen en dus veel gewicht. Heb ik zelfs in mijn huidige Quest last van. O o hoeveel nachtjes slapen nog? ☺

      Verwijderen
  5. Een mens moet eens wat wagen in z'n leven daar is geen speld tussen te krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's waar Mick ik heb inmiddels geleerd dat het beter is om spijt te krijgen van dingen die je wel gedaan hebt dan van dingen die je niet gedaan hebt

      Verwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Peter,

    Proficiat met je bestelde nieuwe fiets! Alle verslagen van de proefritten lezend begin ik zelf ook benieuwd te worden hoe zo'n DF aanvoelt.........Willem heeft me al gewaarschuwd geen proefrit te maken, ik zou gelijk verkocht zijn dacht hij, ik zal wel zien in juni!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier idem dito. Over een week of 2 ben ik aan de beurt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jawel. Mijn fiets staat al enige tijd klaar in Dronten, maar wacht nog op 1 essentieel o,nderdeel, de achterdemper. Volgens Ymte duurt het in ieder geval nog 2 weken voor er een alternatief is voor de DT Swiss dempers.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hmmm...het plan is zelfs om er een tijdelijke demper in te monteren totdat de definitieve dempers er weer zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Peter,
    Zoals anderen ook al aangeven gaat het hier inderdaad om een Lancaster, zie http://www.destentor.nl/regio/dronten/lancaster-boven-dronten-1.4896904

    BeantwoordenVerwijderen