zaterdag 13 april 2013

Shredda eronder

Gezien de warmere vooruitzichten de fiets nog maar een keer nagekeken. In de bochten vooral de rechter komen er geluiden bij die ik nog niet kan plaatsen. Eind mei gaat de fiets naar velomobiel om geheel nagekeken te worden en tevens voor het monteren van bagage vakken voor de wielkasten. Deze zullen van pas komen als de Eurotour 2013 verreden gaat worden.
Opnieuw de o-ringen vervangen. De fiets maakte al weer enige tijd meer geluid, dus veel langer dan 1000 km zijn ze niet mee gegaan. Verder op de scharnier punten wat olie gedruppeld net zoals in de voorste veerpoten. Ben toch benieuwd naar de ontwikkeling van Risse demper aan de voorzijde. Het idee harder door de bochten te kunnen rijden zou de pret nog wat kunnen verhogen.
Gelijk ook maar de Shredda banden eronder gemonteerd. De maat 44-406 zou in de bochten weer wat voordeel moeten hebben door er scherper in te kunnen sturen. Binnenband gevuld met 50 cc Joe Race sealant omdat de lek bescherming slecht zou zijn. Zeer benieuwd of het tempo kan worden gehaald wat de F-lites brengen. Montage ging vlot en soepel. Nadeel is dat voor het eraf halen een bandenlichter nodig zal zijn daar waar de F-lites er zonder gereedschap af gehaald kunnen worden. De huidige set  is 2000 en 3000 km mee gegaan en is nog niet geheel afgeschreven.
Vorige week maandag met perfecte wind in de rug opnieuw een scherpere tijd neergezet van 41,4 km/h. Zal nier gemakkelijk zijn dit te verbeteren daar bijna alles mee zat om een scherpe tijd te kunnen zetten. Ervaringen zullen spoedig volgen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen