vrijdag 25 mei 2012

Ochtendstond heeft goud in de mond


 Vroeg opstaan is niet mijn grootste hobby. Moet je echter om 600 uur starten met werken en 40 km rijden dan is 3.50 uur een tijd waarbij ik zonder mij te haasten lekker ontspannen naar mijn werk kan fietsen. Het grootste gedeelte van het jaar is het donker. De laatste twee a drie weken merk ik dat het vroeger licht begint te worden. Deze tijd duurt niet erg lang. op het hoogte punt rond 21 juni rijd ik net met licht de dijk op en dan een na een paar weken en een
vakantie periode van een week of drie is het al gauw  weer de gehele rit donker.
Toch is deze tijd prachtig zie ook de foto met het ochtend rood. Is echt genieten dan te mogen fietsen, een roofvogel die op het fietspad zit een haas op zijn achterpoten staat of een vos die je een tijdlang aan kijkt voordat hij verdwijnt, echt schitterend allemaal. Het tempo in de ochtend ligt de laatste tijd laag. Kom met net 30 km/h gemiddeld over met een hartslag van gemiddeld 101 en een top van 130 slagen per minuut. Voordeel is dat je geen tijd nodig hebt om uit te zweten en na de was beurt gelijk aan het werk kan. Onderweg zijn er weer een paar zaken veranderd. Achter bij de Eemhof zijn de verbouwingen achter de rug en wordt de laatste hand gelegd aan de wegen. Waarom daar nu een keuze maakt om grote keien net naast het fietspad te moeten leggen is wel weer een
discussie waard. In ieder geval heb ik al een aantal keren keien op het fietspad gezien, want
ja als je al op vakantie bent en je heb verder
niets te doen kan je aantal nog met die stenen
gaan donderen.
Verder heb ik op de route de eerste gras maaiers gezien. Nu maar hopen dat ze doorgaan want de rit is op bepaalde plaatsen onveilig aan het worden ende snelheid moet er echt op aangepast worden.
Morgen de nieuwe tussenas gaan monteren die ik bij Wim heb aangeschaft. Ik denk dat er opnieuw een rubber kapot is gezien het geratel in het vooronder.
Fijne dag allemaal











Geen opmerkingen:

Een reactie posten