zaterdag 22 september 2012

De laatste keer

 Best wel veel gedaan de laatste weken. zonnepanelen zijn gemonteerd en kan de Quest milieu vriendelijk geladen worden.☺Uiteindelijk werden de panelen gemonteerd ik hoefde er alleen een enkele keer voor thuis te blijven.
Deze week mij voorgenomen 5 keer met de fiets te gaan. Helaas werden het er drie. Op maandag was de temperatuur vanuit de nacht nog extreem warm met een graad of 15 op dinsdag was het andere koek. In de avond zag ik al rond een uur
 of elf dat de temperatuur naar een graad of zes ging. Voor mij het signaal om wat warmere kleding voor de dag te halen. Met een hemd en een lange broek en bovendien voor het eerst sinds het voorjaar de racekap er weer op. Hoewel het niet voorspelt was, ontstond het bij Eembrugge een forse bui. Dat gaf met de racekap in ieder geval een goed gevoel.De kleding en de racekap waren echter zo warm dat op het werk aangekomen er meer vocht op de bodem lag dan
 de bui veroorzaakt zou hebben zonder regenkap.
Donderdag is achteraf de laatste rit geworden. Vrijdag had ik nog teveel spullen mee tenemen zodat het uiteindelijk de auto moest worden. De laatste omdat ik volgende week vakantie heb en dan bij mijn nieuwe werkgever ga starten. Als je dan ruim vier jaar de woon werk route gefietst heb kijk je de laatste week meer om je heen dan gebruikelijk omdat het doel normaal is om thuis te komen. Naar schatting meer dan 25000 km
woon werk zorgt ervoor dat je elke hobbel en scheur in het wegdek wel kent. Begin dit jaar op 6 januari nog met record tempo de route afgelegd (http://questikel.blogspot.nl/2012/01/twee-maal-noodstop-en-rekord-tempo_06.html) in de verwachting dat dit nog iets sneller zou kunnen. Dat liep anders doordat ik bijna dagelijks ging rijden waren de toptijden niet meer bereikbaar. Daarnaast had je altijd iets geluk nodig om snel een drietal verkeerslichten snel te passeren. De polder zal ik wat dat betreft wel gaan missen. Over het algemeen goed te  rijden mooie lange stukken en vaak de wind mee.
Een foto reportage van de bouw van het windmolenpark de Zuidlob
 kan ik nu ook niet meer afmaken. Ik schat dat ze in een jaar tijd zo ongeveer op de helft gekomen zijn. In ieder geval komt met de tweede lijn het moment eraan dat de bladen gemonteerd gaan worden.
http://www.duravermeer.nl/projecten/details/1605/zeewolde_wind_farm_de_zuidlob. Nu ik op 1 oktober ga straten in Ede is het tijd de fiets na te kijken. Links voor zat al sinds kort een nieuwe band op. Vandaag de achterband Kojak Schwalbe eraf gehaald. Deze heeft er 13061 kilometer onder gezeten en afgezien van een lek door Joe gedicht geen enkel probleem gegeven. Verwacht dat er nog een aantal duizend kilometer mee gereden kan worden, dus deze gaar tijdelijk
op de plank. Een Furieus Fred had ik al een jaar
in huis en deze zou nog iets meer snelheid hebben volgens al de berichten. De uitvoering is met raceguard en ik hoop dat hij net zo lek vrij blijft als de Kojak. Zeker in de herfst / winter vin ik dat een belangrijk item. Ook rechtsvoor een nieuwe F-lite gemonteerd zodat ik wat dat betreft het maximale gedaan heb om op tijd op mijn werk te kunnen komen. Voor de onderzijde heb ik de stormstrip gemonteerd die ik al lang thuis
had liggen. De eerste dubbelzijdige tape gaf geen  goed resultaat. De volgende was in ieder geval beter. Hopelijk gaat deze het houden.
Daar de nieuwe route waarschijnlijk veel meer fiets verkeer kent heb ik ook een andere bel aangeschaft. Deze kende ik nog vanuit de Q147  en had veel meer impact dan het lichtgewicht niemanddalletje dat in de  Q533 gemonteerd zit. Gewicht is wel 200 gram hoger maar ik hoop er minder door te hoeven afremmen.

Volgende week wil ik in ieder geval een keer in
 het donker de rit naar Ede te gaan doen om zo te zien hoe veilig het is in de ochtend uren. Benieuwd of ik mijn superbouwlamp kan gebruiken. Daarna zal ik kijken weer zo snel mogelijk woon werk met de fiets aan te vangen. Voorlopig minimaal 2 x per week en maximaal drie keer per week. Later zien we wel weer verder of dat opgevoerd gaat worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten