zaterdag 1 juni 2013

Nieuwe fiets

Vandaag de fiets opgehaald in Dronten. Als echte VIP was ik als laatste binnen en mocht weer als eerste de deur uit. Ik moet zeggen het maakt een wereld van verschil. De fiets veert beter aan de voorkant, geen idee wat er aan gebeurd is. Voor het onderhoud drupte ik er met enige regelmaat een paar druppels olie in maar nu lijkt er meer gebeurd te zijn. Tevens zijn de bagage vakken geplaatst. De zorg of je gemakkelijk uit de pedalen kan klikken kan ik weg nemen. In mijn geval met de Bebops geeft het geen enkel verschil. Daar ga ik de komende vakantie gemak van krijgen. De ketting was nog goed volgens Ymte, wel is er een nieuw kettingwiel geplaatst nu met een aluminium binnenstuk. Deze zou veel langer meegaan. De laatste keren moesten de O-ringen al naar 1000 km vernieuwd worden.
Verder is de fiets helemaal stil geworden dat geeft echt een idee dat ik het onderhoud wat grondiger moet gaan doen. Hij rijd in ieder geval weer perfect waarbij ook de herrie in de bochten verdwenen is. Mogelijk is dit het gevolg van  het strakker spannen van de spaken.
De terugweg een stukje om gereden via Lelystad naar Almere en vandaar uit mijn oude woon-werk route weer eens gezien na 8 maanden. Ook 6 jaar na dato en beloven dat de weg gerepareerd zou worden is er eenvoudig weg niets gedaan, behalve een paar borden plaatsen van slecht wegdek. Mijn idee is dat de gemeente Almere een verpauperend beleid heeft t.a.v. fietspaden. Er zitten gleuven in de weg waar fietsers zeker onderuit kunnen gaan. Om dan alleen een bord te plaatsen slecht wegdek probeer je m.i. alleen juridisch zaken in te dekken.
Maandag na een week vakantie weer naar Ede om zo te gaan bouwen aan de conditie die eind juli nodig zal zijn om de Euro tour te gaan ronden. Zal er nog wat langere ritten bij gaan plannen om goed voorbereid rond te gaan trappen.







1 opmerking:

  1. Tja, dit soort scheuren in het wegdek moeten gewoon gemaakt worden, dit los je niet op met een bord, dat is niet te verdedigen, dit is gewoon gevaarlijk, vooral als je met bv een groep fietsers bent en je ziet het niet op tijd.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen