zaterdag 17 december 2011

Inactiviteit voorbij


Na een week niet te hebben gefietst vanwege afrondende Black Belt training in Epe en twee aansluitende dagen waarop ik extreem laat thuis zou zijn vandaag besloten boodschappen te gaan doen in Laren om daar brood te kopen. De omgeving kende ik daar nog niet dus op zich leuk om er eens te zijn. Bij de winkel een alleraardigste mevrouw op leeftijd, die zonder dat ik haar mocht tegenspreken mij vertelde dat ik toch wel een vlaggetje op mijn fiets moest doen. Hoe ik mijn best ook deed te vertellen dat een dergelijke vlaggetje remmend zou werken op de fiets wilde zij daar niet van horen. GPS eerst richting Blaricum, ze hebben daar zelfs een bos(je), en aansluitend richting de polder gezet om nog wat extra km te kunnen maken. Vanaf de Stichtse brug bij daglicht maar eens een beetje gang maken. Ook hier valt mij op dat de Marathon racers remmend werken. Waar de F-lites zonder te trappen  ruim in de 60 km komen moet ik bij de marathon-racers flink trappen om hetzelfde resultaat te behalen. Denk dat ik voor de oliebollen tocht de F-lites ga monteren tenzij het gaat sneeuwen. Zal heel wat energie minder gaan kosten.

Voorbij Nijkerk zag ik een racer fietser die ik extreem de kans gaf aan te haken. Echter bij 22 km/h kwam hij nog niet dichter bij waarna ik maar weer door ben gefietst. Ben bang dat fietser in de regio allemaal aerodynamica hebben gestudeerd. Over de Oostdijk weer prachtige wolken luchten waar gek genoeg niet eens regen uit kwam. Na 54,4 km weer thuis van het boodschappen doen. Nog 1 week de tijd om weer wat ritme op te doen om uiteindelijk naar Noord Holland af te reizen.






2 opmerkingen:

  1. Ik vond die bukker er best nog wel stoer aan blijven hangen. Maar idd, als je ondertussen ook nog 'n GPS moet aflezen....
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Valt mee Mick, ik had hem terug laten zakken naar 22 km/h en hij kwam niet dichterbij. Leek zo'n uitgelezen kans hen t elaten aanhaken, maar helaas....

    BeantwoordenVerwijderen