Net als afgelopen zaterdag vandaag flinke wind, maar nu weer de normale en vergelijkbare route gereden. Door de straffe wind (5 bft) ozo eerst maar richting Eemnes gekoerst zodat na een km of 10 recht op de kop de rest in betrekkelijke luwte gereden kan worden. Het tempo was erg moeizaam te vast te houden wat uiteindelijk resulteerde in een 30 km/h aankomst. Op de terugreis de wind lekker mee (4 a 5 bft). Het viel mij op dat ik echt mijn best moest doen om de 40 km/h aan te tikken. Dit in vergelijking naar de F lites die dan boven de 50 km/h gaan. Bedacht zelfs of ik een lekke band zou hebben zo moeizaam ging e.e.a. vooruit. Thuis gekomen zie ik een 31,2 km/h uur staan waarvoor ik ook nog eens hard gewerkt heb. Hartslagen uitgelezen bevestigen dit beeld. Waar normaal 118 tot 122 slagen gemiddeld staan komt hij nu op 132 uit.
Thuis gekomen de banden gecheckt. Achter zat een 5.3 bar in was 5.5 bar en nu maar op 6 bar weggezet. De beide Schwalbe Marathon R(ups)acer stonden keurig op 5.5 bar en deze ook maar op 6 bar weggezet.
De zoektocht moet dus worden voortgezet daar ik de indruk heb dat de Kojak nog iets sneller waren. Toch Kees van Hattum's perfect moiree maar eens proberen hoewel die uit de test van dec 2010 bij Wim Schermer ook duidelijk achterblijft op de F lites.
Wat ik wel vreemd vind is at ik twee jaar met de kojaks heb gereden en nu in de carbon versie ff niet meer sneller kan. Zouden de F Lites de spieren laten slinken?
|
Mooie regen wolken |
|
Inde ochtend zelfs onweer erbij en in de middag net als in de ochtend mooie stort buien. Geweldig die regen kap boven mijn hoofd. |
Echt trainen en spieren kweken gaat natuurlijk het beste op een hele zware en zwaarlopende fiets. Of dat nou ook zo leuk is, is natuurlijk een ander verhaal.
BeantwoordenVerwijderenIk vond de Kojaks ook veel lichter lopen, dan de Racers.
Al die testen zijn wel erg leuk, maar het gaat uiteindelijk toch om hoe je het zelf ervaart.
Vroeger vond ik bijvoorbeeld tegenwind verschrikkelijk irritant. Tegenwoordig zie ik het als een extra training en opeens is er veel minder ergernis in mijn leven.
Dag Wim
BeantwoordenVerwijderenMoet zeggen dat ik wel redelijk aan tempo rond de 40 km/h gewend ben geraakt. Houd in dat ik vooral voor wwv rond het uur over kan zijn. Daarnaast is het veel gemakkelijker langere tochten aan het eind een redelijk tempo te kunnen draaien. Nu met de marathon denk ik dat dit de sneeuw band gaat worden. Denk er zelfs weer over de F lites te gaan gebruiken en deze dan maar halverwege de winter eraf te gooien om lekke banden zoveel mogelijk tegen te gaan.
Blijf wel lekker bezig zo☺ Hgr Peter