vrijdag 17 februari 2012

Stormstrip werkt extreem goed


Vandaag voor het eerst deze week in de fiets. Maandag wilde ik ook gaan echter de laag ijzel was mij toch iets te link en ben ik verstandig met de auto gegaan. Doorgaande wegen waren goed berijdbaar echter de fietspaden en klinkerwegen waren spek glad. Dinsdag noopten andere verplichtingen mij opnieuw met de auto te gaan waardoor voor mij alleen de vrijdag over bleef. Temperaturen waren weer boven 0, de wegen waren sneeuw vrij en het tempo lag al weer iets hoger. Toch scheelt het nog enorm met de F-lites maar aan de andere kant lekke banden heb ik tot op heden nog niet gehad.



Op de terugweg toch wel weer iets bujzonders. Lees ik soms wel berichten over herkenbare zaken als auto's op het fietspad hier ging het toch wel om een iets groter object. Bij de Eemhof werden rondvluchten georganiseerd en daarbij landen de helikopters vlak langs het fietspad. De dame die de mensen begeleidde met in en uitstappen stond druk te gebaren dat ik wel door kon rijden. Ik besloot wijselijk maar even te wachten omdat ik niet geheel kon inschatten of de turbulentie iets met de fiets of racekap zou uithalen. Bij het opstijgen ging hij vlak over mij heen maar bespeurde ik verder geen extreme turbulentie. Ga er maar vanuit dat dit geheel aan de stormstrip te danken is.☺




















4 opmerkingen:

  1. Mooi filmpje! Surrealistisch sfeertje zo met Frank op de achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat je mijn oude woon-werkrooster Nijkerk-Huizen in ere houd.
    Dat punt is berucht. Alsof het fietspad slechts voor hun gebruik daar ligt en er nooit fietsers overheen komen.
    Daar lopen wat domme koeien waar ik vaak op schold.
    Modder, grind, geparkeerde auto's, lossende vrachtwagens, opgeslagen bouwmateriaal, verblindende bouwlampen, kruisend slaperig autoverkeer, wandelaars, vliegeraars en dan die tent.
    Ik heb hem 2 keer open gemaakt aan voor en achterzijde zodat ik erdoorheen kon fietsen. Ook heb ik de spanbanden al een los gemaakt in de hoop dat hij airborn zou gaan. De achterlijke arrogantie dat ding daar pontificaal meerdere dagen en nachten dwars over het fietspad te plaatsen.
    Nu dus een helikopter. Tja. What's next?
    Ook die rijplaten heb ik een keer in een kier vastgezeten en 2 keer een stootlek opgereden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van het filmpje kan ik niet beoordelen hoever de stormtroep invloed heeft gehad dat je niet weg bent geblazen.
    Wel weetniet dat bij mij de voorste strip eraf is, diet doet volgens mij meer (minimaal dat wel) afbreuk aan de stroomlijn als dat je er voordeel bij hebt.
    De achterkant daarentegen doet wel degelijk iets. Voor mijn gevoel draagt hij bij aan stabiliteit en koersvastheid bij zijdelingse wind. Dat parcours wat jij rijdt is daar een uitstekend testparcours voor. De wind kan aardig aan je plukken. Met stormtrip over kap en staart is dat weg. Neemt niet weg dat bij zeer sterke wind je niet gevrijwaard bent van wegblazen van de weg af.
    Het fiets wel een stuk rustiger, dat wel.
    Als ik zo jou spiegels bekijk ben jij de tester van het filmpje wat ik op mijn blog heb gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi

    Fietspad achter de Eemhof gebruik ik al drie jaar. De laatste anderhalf jaar sinds er daar flink gebouwd werd is het er niet beter op geworden. Naast jou prachtige beschrijving kan ik er nog aan toevoegen dat het fietspad schade heeft opgelopen bij de kruising vanwege zwaar bouwverkeer. Mijn hoofd slingert daar dermate dat ik in de racekap altijd raak. Ben bang dat in de zomer maanden met de vakantie het helemaal een gevaarlijke kruising zal blijken. Ga er vanuit dat er gewoon de van rechts voorrang regel geldt. Vwb de route is het inderdaad een prachtig test parcours. Ben heel nieuwsgierig wat de nieuw ontwikkelde demper van Wim Schermer gaat brengen. En dat filmpje heb ik inderdaad destijds gemaakt. Heb ook nog wat nieuwe beelden gemaakt aan de onderzijde. Ga ik binnenkort nog bekijken of er iets interessant zichtbaar is.

    Hgr Peter

    BeantwoordenVerwijderen