maandag 12 november 2012

Conditionele achteruitgang

De laatste 6 weken veel minder kilometers gemaakt als gewenst. Een keer per week op en neer naar het werk en een enkel klein ritje geeft een totaal dat gemiddeld vijf keer minder is als de rest van dit jaar. Oorzaak hiervan zijn divers. Afspraken die er voor zorgen dat ik de motor of de auto nodig heb tot een aantal keren mist. De weg is nog niet echt bekent en met mist maakt dat het wel moeilijker. Wel gaat het nu zo goed dat ik de meeste langzame stukken wel eruit heb weten te halen. Een stuk vanuit Holkerveen wil ik nog een keer rijden omdat ik daar naar schatting wel een kilometer of twee korter kan. De vraag is gaat het sneller. Meerder stukken remmen het gemiddelde enorm. Vandaag op de terugweg vond de GPS het signaal pas na de stoplichten. Voordeel hiervan is dat de gemiddelde snelheid opliep tot 36,6 km/h. Na ca 20 km stond deze nog steeds op de teller. Wel werd het al snel donker. Nu ik iets vroeger op huis aan ging dan anders waren er veel meer fietser op de weg. Vooral die grappenmakers zonder verlichting moet je dan goed in de gaten houden.
Na achter veld viel het gemiddelde terug tot ca 34 km/h. Dit gemiddelde daalde nog iets verder na Stoutenburg / Amersfoort en Holkerveen. Toch kon ik het tempo voor mijn doen nog redelijk vast houden. Moet wel zeggen dat ik niet meer vol vermogen trapte nadat ik tot 2x toe met een trek beweging  vol uit mijn Bebop pedalen schoot. De achillespees gloeit nog steeds. Op korte termijn zal ik maar nieuwe gaan bestellen. De actie van nieuwe schoenplaatjes heeft dus maar zeer beperkt geholpen. Alleen aan mijn hartslag zag ik dat de conditie minder aan het worden is omdat deze 10 slagen hoger lag dan normaal. Verder had ik geen moeite de inspanning te leveren.
Aan de fiets uitrusting voor de winter kan het nog niet liggen. Ik heb net 500 km nieuwe F-lites er onder liggen en een FF met anti lek achter. Ben van plan om deze zo lang mogelijk vast te houden omdat de marathons mij vorig jaar niet echt bevielen.
Thuis gekomen stond er nog 33,5 km/h op de teller. Wel een snelste tijd maar gezien de vele stop punten voor de N wegen is tempo rijden op het gemiddelde niet erg motiverend. Voorlopig maar weer gewoon genieten van lekker fietsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten