vrijdag 23 november 2012

Nieuwe Bebop pedalen

Vandaag niet met de fiets naar het werk gegaan. De laatste twee keer weer problemen met het linker pedaal die de verbinding met de klip verliest. Had ik daar na de zomer ook flink last van met een nieuw schoenplaatje dacht ik de zaak te hebben gered. http://questikel.blogspot.nl/2012/09/bebop-pedalen-2.html  Na een tip van Andre heb ik de schoenplaatjes regelmatig met vaseline vet gehouden. Het irritante gepiep was daarmee verleden tijd en naar ik hoopt e de slijtage tot een halt geroepen. Echter vorige week schoot ik al een aantal keer uit het pedaal. Afgelopen maandag trok ik de voet met alle macht eruit en kwam de achillespees vol op de scherpe rand van het voetengat. Dat zag er niet goed uit voor de fiets en de achillespees. Gisteren snel bij Wim nieuwe besteld. Deze ga ik vanaf het begin maar vet houden in de hoop dat ze nu langer als 12000 km gaan uithouden.De laatste truc heeft mi nu na 13500 km gebracht maar evengoed niet erg veel kilometers. Wel heb ik ze graag omdat de zijdelingse speling mijn knieën behoorlijk heeft ontlast.

4 opmerkingen:

  1. Ha Peter,

    Ik heb al jaaaaaaren hele goede ervaringen met Shimano spd, die standaard op de quest zitten. Nog nooit een setje kapot gehad, terwijl ik er op de ATB toch veel rotzooi in heb gehad. Overigens hebben ze ook voldoende speling als je ze ruim afstelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Casper

      De Shimano heb ik ook voor 2,5 jaar gehad, maar de bebop voelden toch beter voor mijn knieën. Ze gingen inderdaad wel veel langer mee

      Verwijderen
  2. Hi Peter,
    Ik heb vandaag met Leo Visscher van Alligt gesproken. Hij gaat bekijken of hij nieuwe ringen kan maken. Ik heb hem een set nieuwe pedalen en een set versleten ringen opgestuurd. Helaas reageert Bebop zelf niet op mijn vragen. Bewaar de oude pedalen, met een beetje goede wil kunnen we ze beter maken dan nieuwe.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Wim

      Ik zal ze bewaren en wacht wel af of er een ring gemaakt kan worden. Als je de foto ziet vraag ik mij wel af hoe een dergelijke beschadiging ontstaat. In ieder geval snap ik waarom de clip er uit schoot

      Hgr Peter

      Verwijderen