zaterdag 24 november 2012

Sleutelen aan de fiets

 Vandaag een korte rit van 40 km in een compleet mistige en koude omgeving. Het werd weer tijd voor de winter outfit dus ben ik maar weer gestart met de verwarmde inlegzolen te testen. De batterijen waren al opgeladen en de zolen gaven gelukkig hun warmte weer af. De beide zijkanten van de fiets waar ik met de schouders redelijk klem zit heb ik geïsoleerd met neopreen. Als het nog kouder wordt trekt de kou vanaf de buitenkant de armen in. Ik ben benieuwd wat het als resultaat oplevert.

Thuis gekomen werd het nu echt tijd om een aantal ergernissen aan te pakken. De eerste was  de Furieus Fred die aan liep in de wielkast. Deze band zit er nu 625 km op en bevalt op zich prima. Echter bij een linker bocht hoorde ik de noppen van de band de wielkast raken. Datzelfde gebeurde ook bij drempels waarbij ik het idee kreeg dat de veerweg te lang was in combinatie met deze waarschijnlijk wat grotere band. Voorheen met de Schwalbe had ik hier geen last van.
De totale lengte van de Risse demper nog maar eens opgemeten en hierin vond ik wel een paar millimeter.Schat dat deze op 395 mm stond en is nu naar 405 mm gebracht. Nu maandag maar eens afwachten of het schrapende geluid weg is.
Gelukkig waren vandaag ook de nieuwe Bebop pedalen binnen gekomen. De oude vergeleken was er duidelijk zichtbaar op het linker pedaal een beschadiging waarvan ik vermoed dat dit de reden was waarom ik uit het pedaal schoot. In ieder geval staat hij weer klaar om maandag naar het werk te fietsen.




beschadigde ring



Geen opmerkingen:

Een reactie posten