zondag 30 december 2012

Naar de OBT 2012

Na de vorige keer in Schermerhorn te oliebollen te hebben geproefd keek ik uit naar de volgende bollen. Zwolle is de plaats waar organisator Paulus m.b.v. veel organisatoren de 2012 versie hadden georganiseerd. In mijn enthousiasme vlot de aanmelding gedaan waarbij ik bedacht had om op vrijdag aan te rijden en op zaterdag aansluitend de tocht af te sluiten met de rit naar huis. Het bleek allemaal geweldig mooi te passen.

 Op ligfiets.net mij aangemeld bij Maarten en Victor zodat we gezamenlijk naar Zwolle de tocht konden maken. Het bleek een gemakkelijke rit te worden met de (flinke) wind hoofdzakelijk in de rug. De rit van Maarten lag over Bunschoten zodat ik mij eerst een kilometer of drie zuidelijk begaf om volgens afspraak 1200 uur het rendez-vous te hebben. Toen ik even voor 12 uur arriveerde stonden Victor en Maarten al te wachten waarna we in konvooi richting Zwolle reden. De route lag door de Flevopolder via Zeewolde naar Elburg. Voor mij een zeer bekende route waar wij de kilometers snel onder de wielen achter ons lieten. In Elburg een korte tussenstop waar wij een warme chocolademelk met dito warme appeltaart weg wisten te werken. Aansluitend de rit weer opgepakt die voor mij een dikke 80 kilometer bedroeg. Nu was het begonnen met de voorspelde regen. Hoewel het mot regen zou moeten zijn! Kort voorbij Oldebroek moest ik wel erg hard gaan werken om 35 km/h te gaan rijden. Na een paar kilometer werd het duidelijk mijn rechter voorband liep leeg. Lekke band nummer 7 op 14225 kilometer en nummer 2 waarbij ik de fiets uit moest. Nu maar hopen dat Joe Super Sealant alsnog zijn werk ging doen. Geluk bij een ongeluk aan de overzijde was een onbemand tank station waar ik de fiets stil kon zetten en het pomp werk kon gaan doen. Aan de buitenzijde kon ik de Sealant eruit zien lopen maar achteraf bleek e.e.a. weer ouderwets te werken. Dichter op Zwolle aan kwamen we de eerste Alleweder velo's tegen die ook de oliebollen gingen halen. Zwolle in gereden bracht Maarten ons al gauw op de plaats van bestemming. Organisator Paulus bleek een prachtig plaats te hebben waar wij de avond en de nacht konden verblijven. Een korte maar warme douche was het begin van een mooie avond waar we in de avond eerst in de Vrolijkheid pasta konden nuttigen en aansluitend op het nachtadres de avond konden vieren met veel velomobilisten. Perfect geregeld allemaal. Dag 1 werd afgesloten met een goede nachtrust alhoewel er een was die op behoorlijke afstand een enorme boom aan het omzagen was. ☺








Geen opmerkingen:

Een reactie posten