zaterdag 20 juli 2013

Euro tour 2013


Vandaag stond in het teken van de voorbereidingen op de tour. Was hier eigenlijk al rijkelijk laat mee, maar tijd en zin waren er niet eerder. Afgelopen donderdag heb ik de Shredda's er onder uit gehaald. Ze hebben er nu 2991 kilometer onder gezeten. Afgelopen woensdag mijn eerste lek gereden en helaas heeft Joe Super Sealant mij hier niet geholpen. Op zich niet erg  daar het super lekker weer was en ik geen haast had ergens op tijd te komen.
Vrijdag voor het eerst met de F lites wee naar het werk gereden. Verschil is dermate duidelijk dat ik de Shredda's maar als reserve banden ga weg leggen. Tempo ligt gemiddeld 1,5 km gemiddeld hoger. De top tegen de 3 km hoger. Ik dacht dat ik zou moeten wennen aan het bochten werk maar dat bleek totaal niet aan de orde.
Zoals gezegd de voorbereidingen gedaan. Alles wat ik denk nodig te hebben klaar gelegd en in de fiets opgeborgen. Er blijft zelfs nog wat ruimte over maar daar zal de nodige etenswaar wel raad mee weten. Voor bij de bagage vakken spullen verpakt die ik niet dagelijks denk nodig te hebben. Nadeel is het wel de ketting waar je omzichtig het spul langs moet zien te krijgen. Achter in de fiets is ook nog wat ruimte over. Mogelijk dat ik nog iets van warme kleding achterin prop. Voorspellingen lijken wel erg warm te worden. Ben erg benieuwd wat dat gaat brengen. In ieder geval drie liter water aan boord om lekker te kunnen spoelen.

Ik moet zeggen het vakantie gevoel begint te komen☺.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten