zaterdag 13 juli 2013

Boodschap in het Noordhollandse

Vandaag een langere rit gepland om voor de vakantie vanaf 22 juli wat kilometers in de benen te hebben. Een rit met een doel is dan voor mij altijd weer een leuker dan een "gewone" rit. Daar ik nog altijd matjes in de Quest wilde hebben om vocht vanaf het achterwiel niet de kans t egeven spullen die in de fiets liggen nat te maken. Tevens wilde ik ook een fatsoenlijk ogende stormstrip op de fiets hebben na twee jaar , met veel succes overigens met den tochtstrip van een deur te hebben gereden. e heenweg was er een met hindernissen. Oorspronkelijk zou ik 70 kilometer rijden naar De Woude maar het werden er 86. De rit gepland met de fietsersbond planner
maar dan kom je toch nog veel plaatsen tegen waar je niet goed langs kwam. Zelfs liep de route een keer dwars door een weiland. Eindresultaat was dat ik niet rechtstreeks in Muiden kwam maar met een omweg via Weesp. Ook een leuke plaats trouwens. Daarna via IJburg willen rijden maar ergens een afslag gemist. Dan kom je dus een aantal keren voor een fietshek te staan waarbij je weer achteruit moet flintstonen om een andere route te zoeken. Eindgoed al goed ruim een half uur te laat op de Woude, waar mij dan toch weer een ding opviel dat daar nog mensen lopen die vragen of er een motor in de fiets zit. Zelf op het eiland van Wim heb ik nog
wat aan algemene ontwikkeling kunnen doen☺. Na alle vertragingen uiteindelijk een gemiddelde van 27 km/h. Na een leerzaam en gezellig uurtje met Wim en de boodschappen ingeladen weer verder. Opnieuw een veerbootje (de derde vandaag) waar de fiets net op paste. Daarna kon de rit een vlot vervolg krijgen. Wat mij aangaat vind ik de Noordhollandse wegen perfect om te rijden en kun je hier behoorlijk snelheid houden. Tempo regelmatig tegen de 40 kilometer aan met de wind schuin links voor. In no time werd Enkhuizen achter
gelaten en met de wind mee (3bft) werd de dijk met net geen 50 km/h afgelegd. Hier mis ik dan
toch wel weer de F-lites waarmee ik dan wel in de 50 km/h kan rijden en deze snelheid ook kan aanhouden. Bij de Batavia werf een stop gehouden om de motor weer van brandstof te voorzien en hier ook de zonnecellen te testen. Deze voor op de neus getapet en met behoorlijk succes gebruikt. De lege GPS werd in twee uur weer half opgeladen terwijl ik het scherm op hogere helderheid gezet heb. Normaal loopt hier de batterij dan in 2,5 uur leeg. Nu dus half opgeladen. De helderheid is met de zomerzon wel nodig want dat was ook de reden dat ik moeizaam het scherm kan aflezen.
Met de vakantie gaat dus ook de ducktape mee. Na Lelystad een totaal andere route gereden als dat ik gewend was. Zo ziet de polder er weer geheel anders uit en bijna geheel alleen fietspad. Hier ga ik zeker vaker langs rijden. Uiteindelijk de gemiddeld snelheid weer naar 30,0 kunnen brengen en na 207 kilometer weer thuis gekomen. Prachtige dag met heerlijk weer. Warmer zou het niet hoeven te worden wat mij betreft met ca 20 gr C.

2 opmerkingen:

  1. Mooi gemiddelde voor zo'n tocht! Ziet er goed uit met die matjes in de fiets, lijkt me ook wel wat voor in m'n Strada.
    Prettige vakantie!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ben ik toch ieder geval niet de enige die moeite heeft om de weg te vinden in de omgeving Muiden-Weesp :-).Fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen