Vandaag de wind behoorlijk gunstig met kracht 4 uit het westen vandaan. Nog beter zou voor mij NNW zijn. In de ochtend rustig aan gedaan windkracht 6 tegen met een gemiddelde van 29,6 km/h. In de middag vroeg op huis aan waar de wind wat afgezwakt was maar eindelijk wel een keer uit de goede richting kwam om weer eens aan hard rijden te denken. De Gocycles zitten er nog onder na de OBT dus dat bied perspectief. Enigste nadeel voorhoofd holte ontstoken maar warm gedraaid kan dit alleen maar beter worden. Door Almere heen fiets flink op tempo gezet. Vlak voor de boten hier zichtbaar vanuit de andere richting http://g.co/maps/7sqy5 was een onoplettende wandelaar die op het fietspad liep. Zelf ook niet ad rem, ik was geheel gefocust op hard fietsen claxonneerde ik ook niet in de verwachting dat hij mij zag. Niet dus, wat de snelheid van rond de 50 km/h vol in de rem terug bracht tot 20 km/h. Man verontschuldigde zich netjes en ik maar weer proberen de gang erin te krijgen. Almere uit de N305 over naar de Merelweg ging behoorlijk vlot verkeer zat net gunstig dat de snelheid bij de verkeerslichten op ca 20 km/h gehouden kon worden. Gemiddeld had ik de snelheid op dat punt op 42 km staan. Daarna komt er een heel slecht stuk weg waar zo kort mogelijk richting de dijk gestoken kan worden. Op de dijk was de snelheid terug gevallen naar 40,0 km/h rond. Nu kon er weer tempo gemaakt worden ca 10 km de wind mee. Voor de Eemhof was het weer opgelopen naar 43,1 km/h. Daar moet het tempo weer omlaag. Ook hier een flink in de remmen omdat een auto geen voorrang verleent aan een fietser. Erger nog gewoon niet kijken. Dit punt is helaas uitgebreid door de Eemhof waar komend zomer meer ellende verwacht mag worden. Daarnaast is het gehele fietspad in de herfststemming vol met rottende bladeren en bochtig zodat het gemiddelde tempo aan het einde nog 41,3 km/h uur was. Aansluitend de Oostdijk op die getracht maximaal te houden. Uiteindelijk Spakenburg in gereden met een tempo van 40.4 km/h wat 2,3 km sneller was als het snelste tempo. Uit de fiets stappend zat ik redelijk richting kramp waardoor ik zeker wist maximaal gereden te hebben. Wil ik nog sneller gaan dan zal de route aangepast moeten worden wat een paar km langer is maar minder bochtig en uit eindelijk minder inspannend door voortdurend een tempo te kunnen draaien. Thuis gekomen heeft de GPS het gemiddeld iets laten zakken maar zag ik wel dat ik ergens onderweg een maximum van 71,1 heb behaald. Dit zal naar verwachting ergens op de dijk geweest zijn maar geen idee waar.
vrijdag 6 januari 2012
twee maal noodstop en record tempo
Vandaag de wind behoorlijk gunstig met kracht 4 uit het westen vandaan. Nog beter zou voor mij NNW zijn. In de ochtend rustig aan gedaan windkracht 6 tegen met een gemiddelde van 29,6 km/h. In de middag vroeg op huis aan waar de wind wat afgezwakt was maar eindelijk wel een keer uit de goede richting kwam om weer eens aan hard rijden te denken. De Gocycles zitten er nog onder na de OBT dus dat bied perspectief. Enigste nadeel voorhoofd holte ontstoken maar warm gedraaid kan dit alleen maar beter worden. Door Almere heen fiets flink op tempo gezet. Vlak voor de boten hier zichtbaar vanuit de andere richting http://g.co/maps/7sqy5 was een onoplettende wandelaar die op het fietspad liep. Zelf ook niet ad rem, ik was geheel gefocust op hard fietsen claxonneerde ik ook niet in de verwachting dat hij mij zag. Niet dus, wat de snelheid van rond de 50 km/h vol in de rem terug bracht tot 20 km/h. Man verontschuldigde zich netjes en ik maar weer proberen de gang erin te krijgen. Almere uit de N305 over naar de Merelweg ging behoorlijk vlot verkeer zat net gunstig dat de snelheid bij de verkeerslichten op ca 20 km/h gehouden kon worden. Gemiddeld had ik de snelheid op dat punt op 42 km staan. Daarna komt er een heel slecht stuk weg waar zo kort mogelijk richting de dijk gestoken kan worden. Op de dijk was de snelheid terug gevallen naar 40,0 km/h rond. Nu kon er weer tempo gemaakt worden ca 10 km de wind mee. Voor de Eemhof was het weer opgelopen naar 43,1 km/h. Daar moet het tempo weer omlaag. Ook hier een flink in de remmen omdat een auto geen voorrang verleent aan een fietser. Erger nog gewoon niet kijken. Dit punt is helaas uitgebreid door de Eemhof waar komend zomer meer ellende verwacht mag worden. Daarnaast is het gehele fietspad in de herfststemming vol met rottende bladeren en bochtig zodat het gemiddelde tempo aan het einde nog 41,3 km/h uur was. Aansluitend de Oostdijk op die getracht maximaal te houden. Uiteindelijk Spakenburg in gereden met een tempo van 40.4 km/h wat 2,3 km sneller was als het snelste tempo. Uit de fiets stappend zat ik redelijk richting kramp waardoor ik zeker wist maximaal gereden te hebben. Wil ik nog sneller gaan dan zal de route aangepast moeten worden wat een paar km langer is maar minder bochtig en uit eindelijk minder inspannend door voortdurend een tempo te kunnen draaien. Thuis gekomen heeft de GPS het gemiddeld iets laten zakken maar zag ik wel dat ik ergens onderweg een maximum van 71,1 heb behaald. Dit zal naar verwachting ergens op de dijk geweest zijn maar geen idee waar.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
71.1 kmu is echt hard! Zeker met racekap gereden?
BeantwoordenVerwijderenGroet,
Marc