Na de lekke band van gisteren met de Gocycle (760 km) vandaag de fiets op de heftafel gezet om de winterbanden die ik had omgewisseld voor de Oliebollentocht weer te plaatsen. Deze banden heb ik niet als erg fijn ervaren vanwege de snelheid en het comfort. Als je niet gefixeerd bent op de snelheid is er wel mee te rijden. Keuze is hier in winterse omstandigheden een band willen wisselen of liever niet. Toch vond ik ook in de band na 637 km steentjes die er al in gedrukt waren. Heb verder niet veel blogs gelezen waarin de banden op lek rijden slecht beoordeeld werden, dus ga er vanuit dat dat wel goed gaat komen.
De laatste weken met de woon werk ritten bemerkt dat de fiets enige ratel ging vertonen. De verhalen over de O-ringen kennende eerst maar eens in de fiets kijken. Het kettingwiel lijkt dus inderdaad maar een O-ring te hebben waarvan ik verwacht dat er wel twee gezeten hebben. Hier maar eens bij Velomobiel.nl nieuwe bestellen. Gelijkertijd zag ik dat mijn stoel net een tikje te diep stond. De ketting is door de ketting beschermer heen gefreesd waar een gat van ca 2 cm is ontstaan. Dit heeft vast weerstand maar ook enig geluid veroorzaakt.
Omdat de fiets nu toch lekker hoog was de voetengaten nagekeken. Deze had ik dichtgemaakt met de lycrastof, maar de nieuwe plakband onvoldoende eroverheen geplakt. Omdat ik toch nog wat stukjes Lexaan over had van de het Wim schermpje gelijktijdig maar wat geknutseld met de wielgaten om de wind hier ook enigszins uit te houden. Of het helpt gaan we afwachten. Ook voor een voetengat eenzelfde scherm aangebracht. Dit was mij na de vorig winter goed bevallen omdat de luchtstroom in de fiets merkbaar minder was geworden.
De laatste weken met de woon werk ritten bemerkt dat de fiets enige ratel ging vertonen. De verhalen over de O-ringen kennende eerst maar eens in de fiets kijken. Het kettingwiel lijkt dus inderdaad maar een O-ring te hebben waarvan ik verwacht dat er wel twee gezeten hebben. Hier maar eens bij Velomobiel.nl nieuwe bestellen. Gelijkertijd zag ik dat mijn stoel net een tikje te diep stond. De ketting is door de ketting beschermer heen gefreesd waar een gat van ca 2 cm is ontstaan. Dit heeft vast weerstand maar ook enig geluid veroorzaakt.
Omdat de fiets nu toch lekker hoog was de voetengaten nagekeken. Deze had ik dichtgemaakt met de lycrastof, maar de nieuwe plakband onvoldoende eroverheen geplakt. Omdat ik toch nog wat stukjes Lexaan over had van de het Wim schermpje gelijktijdig maar wat geknutseld met de wielgaten om de wind hier ook enigszins uit te houden. Of het helpt gaan we afwachten. Ook voor een voetengat eenzelfde scherm aangebracht. Dit was mij na de vorig winter goed bevallen omdat de luchtstroom in de fiets merkbaar minder was geworden.
dat probleem methet stoeltje had ik ook, zit nu ook een gat van ca 2 cm in... maar ik lig hetbest zo, dus maar een stukje ducktape over plakken eerdaags
BeantwoordenVerwijderenWat is de reden om "de wind uit de wielgaten te houden"? Bij de voetengaten begrijp ik het wel, maar bij de wielen.....?
BeantwoordenVerwijderenWim
Dag Wim
BeantwoordenVerwijderenDe wielen worden ook ingepakt met wielkappen waar het resultaat spectaculair heet te zijn. Met die gedachte eens wat uitproberen leek mij een poging waard. Weet wel dat ik in mijn oude Quest de voetengaten als wind happers had geëlimineerd. Net als bij de storm strip van Jan Reus bijdraagd aan de stabiliteit bij veel wind, had ik het idee dat het bijdroeg aan de snelheid. (Was wel bedoeld om de kou buiten te houden)
Hgr Peter