zaterdag 23 juni 2012

Cyle Vision 2012

 Na reparatie van de velg afgelopen woensdag de rest van de week weer lekker kilometers maken. Vorige maand al wat meer gereden op dit moment al net zoveel als in mei met nog 7 dagen voor de boeg komt de grens van 10000 km in zicht.
Ik had de route in eerste instantie via Zeewolde uitgezet naar het Midland circuit en terug via Almere. De wind kwam er vrij stevig uit het zuid westen waardoor ik de zaak heb omgedraaid en gestart ben via Almere. Het eerste gedeelte is de woon werk route na Almere kwam ik op een stuk waar ik nog niet eerder was geweest. Het bleek een heel snel stuk te zijn wat ik later nog eens zal bekijken of ik deze aan de woon-werk route kan toevoegen. Met de wind in de rug kon het tempo naar de 50 km/h worden gebracht hetgeen ik 23 km kon volhouden. Op Cycle Vison aangekomen kon Jan Geel goed aan mij zien dat ik lekker
tekeer gegaan was. De Noord-Hollandse uitdrukking  ben ik even vergeten maat ik kon hem wel direct plaatsen. De start van de drie uurs race en de eerste twee uur bekeken. Machtig gezicht hoe die mannen er over heen snellen, waarbij het opvalt hoe groot de snelheid verschillen zijn. Zeker in de drie uurs race zal je je conditie op peil moeten hebben om onder een racekap het uiterste er uit te halen. Van de pas opgericht ligfiets vereniging VLA twee leden gezien en de mannen van LOL deden hun naam zeker weer eer aan. Heel soms lijken ze trouwens ook wel serieus.





 De nieuwe velox2 was aanwezig op een stand waar de zaak gedetailleerd kon worden bekeken. Zeker de aandrijving is een mooie ontwikkeling die vernuftig in elkaar steekt. Ben benieuwd of dit op termijn ook toegepast gaat worden in andere ligfietsen. Zou voor mijn grote maat in ieder geval niet slecht zijn. Ben benieuwd welek resultaat de mannen neer gaan zetten dit jaar. De berichtgeving een beetje volgend dicht ik ze zeker wel kansen toe. Hoe dicht naar de 140 km zouden ze kunnen komen?

Aansluitend de laatste kilometers van de dag de fiets weer richting huis gezet. Tegen de wind in kon het tempo rond de 37 km worden gehouden. Via het Knarbos kwam ik een aantal kilometers op onverharde weg terecht dat het dag gemiddelde deed dalen tot 33 km/h. Uit eindelijk was de rit exact 100 km met prachtig weer. Kilometerstand inmiddels de 9000 gepasseerd.

3 opmerkingen:

  1. Ik sta op één van jouw foto's. Geel shirt en rood petje. Helaas heb ik je niet bewust gezien/gesproken. Of wist ik gewoon niet dat jij het was.....? Jammer. Heb je verder wel met iemand van LOL gesproken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi LOL broek. Had mij zelfs nog voorgesteld ☺. Maar misschien weet je het nu wel.

      Hgr Peter

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen