vrijdag 8 juni 2012

Stormachtig weer

Vanochtend bedacht dat het wel zonder racekap kon omdat de voorspellingen van de 24 uur regenradar maar een klein beetje water beloofden. Natuurlijk is dit half natte weer van deze week altijd weer een beetje spannend hoe de F-lites het houden. Voorlopig staan ze op 3600 km en hebben ze het deze week ook gewoon gehouden de achterband doet het al 8218 km en is zelfs nog niet een keer lek geweest of heel misschien heeft Joe dat verdonkeremaant.
In de middag op het werk gedacht nog even vlot voor de bui weg te rijden. Op zich was dat gelukt echter na 1 km kwam de regen met bakken uit de lucht. Gelukkig was ik op tijd onder een viaduct zodat na een kleine 10 minuten de reis kon worden voortgezet, nu wel met de schuimkap erop. Lekker ontspannen met een lucht die weer geheel open was getrokken ging de routen nu eens door de polder omdat de wind nog wel heftig te keer ging. Bij windkracht 8 spreekt men van twijgen breken af van de bomen en bij windkracht 9 takken breken af. Gezien wat er op de weg lag moet het dus wel even heftig in die richting los gebarsten zijn. Een keer of vier moest ik heel rustig gaan rijden om de fiets niet aan de takken te beschadigen en de gehele weg lag vol met afgebroken twijgen.

Voor de Eemhof langs kruisend werd het boven Nijkerk al weer flink donker. Dacht ik eerst nog achter de bui langs te rijden en gewoon de wat langere route door de polder aan te houden kreeg ik daar al gauw spijt van. Ik schat een twee kilometer tegen de wind in brak het noodweer los. Hagel sloeg op mijn gezicht dat toch wel heftig zeer deed. Helaas geen pet in de fiets. Dit accessoire ga ik nu toch ook serieus meenemen omdat dit de tweede keer is dat het mij over komt door de hagel te rijden. Thuis gekomen gauw onder de douche e het leed was geleden.

Gelukkig was het pakketje van Wim S aangekomen waarin het nieuwe kettinggeleide wiel zat en de verloop nippel om de Risse demper op te kunnen pompen. De laatste had ik wel onder druk maar geen idee hoe exact ik de druk had opgepompt. Ook met deze verloop nippel was het nog een gevecht om de druk er in te krijgen. Gezien het gewicht wil ik hem op 7 bar afvullen echter de fiets pomp krijgt het niet gedaan om de aansluiting onder deze druk erop te houden. Met een beetje tape en hulp bij het pompen lekte er langs de nippel weer lucht waardoor het opnieuw onzeker was of de gewenste druk er in zat. Met de druk meter op de compressor is het uiteindelijk wel gelukt ondanks dat bij een gemonteerde demper het lastig is de nippel los te draaien terwijl de druk meter er nog op zit.
Het kettingwiel was hard noodzakelijk. Al na een kleine honderd kilometer waren de rubber compleet weg met las gevolg een enorm geratel in de fiets.
 Maandag eens kijken wart e.e.a. heeft gebracht. Ben er wel hoopvol onder dat hij weer stil is als voorheen.

Tevens de hulpstukken carbon ontvangen die de sluiting van de racekap moet verbeteren. http://questikel.blogspot.nl/2012/01/kleine-modificatie-op-racekap.html Montage moet ik nog even bekijken maar daar heeft Wim vast wel een goed advies voor. Zal wel een super lijm worden denk ik.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten