Vandaag gekozen met de regen kap op pad te gaan. Met een voorspelde temperatuur van rond de 10 grC en in de middag veel regen is het voor het eerst deze zomer dat ik de kap weer op de Quest plaatste. In de ochtend met weinig wind tegen naar Almere gesneld. Met de kap is is de kruissnelheid ca 2 km/h sneller als met het mini schermpje. Wel was de waterhuishouding in de fiets meer als zonder de kap maar dat mocht de pret niet drukken. De weg naar Almere in de ochtend was half nat en dat geeft te denken met alle verhalen op de blogs dat de kans op een lekke band sterk toeneemt. Inmiddels met de Schwalbe Kojak al meer dan 8000 km lek vrij gereden en de beide Go-Cycles zitten er ruim 3400 km onder. Links is twee keer lek geweest waarvan 1 x de sealand zijn werk heeft gedaan. Gelukkig zonder problemen in Almere aangekomen. Op de terugreis was het echt regen dus was ik niet ongelukkig met de kap er boven. Bij de verkeerslichten net even teveel risico genomen dat gelukkig goed af liep had ik verder geen behoefte meer echt hard te rijden. Kruissnelheid bleef net boven de 40 km/h hangen. Voorbij de Eemhof merkte ik aan de snelheid dat er een band leeg liep. Gezien de regen probeerde ik nog het viaduct bij de Nijkerkse sluizen te halen echter na een paar kilometer gaf ik de moed op. De band was te zacht geworden. Pas geleden het verhaal van Joe Race Sealand nog eens nagelezen (http://www.joes-no-flats.com/) waarbij ik op het idee kwam de band nog eens op te pompen. Op 5 bar hoorde ik de band sissen. Nadat ik de fiets rechtop had gezet en het lek naar onder kwam de latex er uit en na ca 2 seconden was het lek gedicht. Snel in de fiets en de laatste 12 km naar huis zonder problemen afgelegd. De substantie van Joe zat er al weer sinds december vorig jaar in en men adviseert dan de vloeistof te verversen cq aan te vullen. Dat heb ik vanavond eerst maar gedaan. Joe houd ik graag te vriend als hij mij verder kan helpen tenslotte. Wel zal ik nieuw moeten bestellen wat op dit moment niet op voorraad is maar als de band niet ploft kan ik wel een paar maanden toe. Uiteindelijk is de prijs http://www.extremebiking.nl/joe-no-flats-elite-sealant-500-ml-vloeibare-latex.html voordeliger dan elders waar de duurste bijna 2x meer vroeg voor hetzelfde spul.
Nu nog even afwachten hoeveel km de Go-Cycle het vol houden. Het contact oppervlak begint langzaam aan we wat slechter te worden. Tevens begint de fiets stevig lawaai te maken doordat de O-ringen er weer aan zijn. Nieuw kettingwiel is besteld dus dat zal het probleem moeten oplossen.
Nu nog even afwachten hoeveel km de Go-Cycle het vol houden. Het contact oppervlak begint langzaam aan we wat slechter te worden. Tevens begint de fiets stevig lawaai te maken doordat de O-ringen er weer aan zijn. Nieuw kettingwiel is besteld dus dat zal het probleem moeten oplossen.
ha Peter, ik heb de variant van Geax. Als ik een band verwissel stroomt die rommel eruit. dat lijkt dus de bedoeling, als ik je bericht goed interpreteer?
BeantwoordenVerwijderenDag Casper, Geax ken ik niet. In principe moet er zo weinig mogelijk uit lopen. De elite sealant heeft grotere korrels die uiteindelijk het gat afsluiten tot wel 6 mm. In de F-lites / Go-Cycles werkt het iets minder dan in de kojaks schwalbe, Denk dat dat komt door iets minder druk en felxibele wangen. Vandaag gewoon het lek op gezocht met de vloeistof in de band en nadat er wat uit liep zat hij helemaal dicht. Plakken doe ik daarna ook niet meer Band blijft gewoon op druk. Sterker nog tussentijds oppompen hoeft feitelijk ook niet meer. Zonder Sealant pompte ik 1 a 2 x per twee wken de banden wat bij
BeantwoordenVerwijderenVerhoogt die drek in je banden de rolweerstand niet enorm?
BeantwoordenVerwijderenDag Mark
VerwijderenAls ik het vergelijk met de kojaks die ik er onder had zonder Joe erin en nu Go-Cycle met Joe rijden ze nog steeds veel lichter. Of het enige invloed heeft weet ik echter niet maar ik schat in niet erg veel.
Hgr peter