dinsdag 22 juli 2014

dag 5 eurotour richting Frederikstadt

Enerverend dagje zou het worden. Nadat de fietsen uit de tuin bij Paul waren getild waar ze de nacht over zijn geweest gingen we rond 10.30 uur van start. Op zich laat maar ik heb ivm de kapotte GPS de Garmin Edge 1000 bij Waypoint in Hilversum ging ik van de gedachte uit dat zij mij een passende oplossing gingen bieden. Dat werd een lelijke tegenvaller. Na uitleg dat ik zonder GPS in Denemarken was en via Noorwegen, Zweden naar Berlijn ging fietsen en aansluitend weer naar huis, bleek hulp eenvoudig weg niet mogelijk. Een soort papegaai heeft ca 10 x gezegd soory mijnheer ik begrijp het maar u moet uw GPS opsturen en ik dus zonder zitten. Op de vraag ergens op de route een Garmin dealer te kunnen bezoeken was het wederom sorry mijnheer.. Ik had een hoge pet op van deze shop maar inmiddels is dat compleet over. 579 euro betalen en je dan laten stikken. Kan hem dus beter via internet bestellen omdat service hier ook niet gegeven wordt die ik uiteindelijk van een dergelijke firma verwacht. Uiteindelijk GarminNederland  gebeld. Hier gaf men alle mogelijkheden op wat te doen maar het probleem is dat deze Garmin Zich niet meer laat lezen door de PC. Er werd mij geadviseerd contact op te nemen met 
Garmin Zweden om te horen of zij mij kunnen helpen. Verder blijken alle hints niet te werken. Op het internet is wel een  Vergelijkbaar geval te vinden maar deze is schijnbaar nog niet bekend aldaar. Blijf het bijzonder vreemd vinden dat een dergelijk grote instantie als Garmin niet in staat is Europees klanten te kunnen helpen.
https://forums.garmin.com/showthread.php?99323-Goog-news-Edge-1000-die-after-start-segment-and-refuses-to-boot hier eenzelfde film waarvan Garmin zegt het probleem niet te kennen. Helaas staat gewoon op YouTube. 
Verder met de rit. Vanuit de woonplaats van Paul Ry een kleine 70 km heuvelachtig gebied met lange stukken omhoog.. Met de juiste snelheid van rond de 85 km per uur waren de meeste heuvels enig  gemak tebedwingen. Geweldige rit met perfecte begeleiding van Paul waar we fantastisch zijn onthaald. Langs de kust naar Denemarken kwam Soren ons tegemoet rijden ca 60 km van zijn huis ging het daarna in hoog tempo naar ons laatste slaapadres bij Soren in Denemarken voordat we morgen richting Bjorn in Noorwegen rijden. Dit wordt een gemakkelijke dag. 40 km naar de Ferry en dan ca 20 in Noorwegen naár Bjorn. Na vijf dagen en 1000 km dan ook weer lekker. Al met al geweldig genieten













1 opmerking:

  1. Balen met die Garmin! Heb al eerder problemen gelezen met produkten van deze firma, geen goede reclame dus, zeker niet als je de "service" verlening ziet.......
    Verder mooie verslagen, ga zo door!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen