maandag 25 maart 2013

Min 3 met windkracht 6

Vanochtend mijzelf toch maar in de fiets gezet. Het weer met een straffe oosten wind bij min 3 grC nodigt niet uit om lekker te fietsen. Eenmaal erin en een paar kilometer onderweg heb je in de Velo met racekap eigenlijk nergens last van. Wel de voet verwarming maar weer meegenomen en als extra een dik vest voor het geval ik de fiets uit moest voor een lekke band of ander malheur.


Zaterdagavond de fiets onderzocht. Ergens zit er een rammel alsof er een kogel los door de fiets rolt. Deze nergens kunnen ontdekken. Ik moet hem maar eens op de kop gaan houden.
Uiteindelijk met 32 km/h gemiddeld over gekomen en een lekkere rit gehad.
op de terug weg wederom de wind iets van ONO kracht 5 a 6 met uitschieters van 8 volgens de windguru. Dat laatste was knap te merken op stukken waar de wind vol in de zijkant kwam. Hoewel niet de bedoeling had ik na 10 km wel zoiets van het gas erop want het gemiddelde lag al rond 39 km/h. De verkeerslichten bij Hoevelaken zaten redelijk mee kon ik ik redelijk vol gas nemen.Na het langzame stuk richting Nijkerk zat het gemiddelde al weer net boven de 39km/h. Met de wind vol in de rug kon de laatste 5 km snelheden van boven de 50 km/h worden gereden en jawel thuis gekomen 40,1 km/h het geen fractioneel sneller was dan de vorige keer. Neemt niet weg dat ik er nu hard voor moest werken omdat de wind voor het maximale uit de OZO hoe moet komen.
Onderweg nog wel een paar jonkies laten schrikken. Al claxonnerend gingen ze net op tijd aan de kant waardoor ik net onderlangs kon zeilen. Een hard geformuleerd shit he deed hem beseffen dat hij niet alleen op de wereld was.

De laatste weken ko ik meer en meer velomobielen tegen. Vorige week een onbekende gele strada tussen Achterveld en Stoutenburg. Deze passeerde ik snel omdat ik bezig was met een BVS een Brommobiel Voorblijf Syndroom hetgeen alleen lukt als je boven de 50 km/h rijd. Uiteindelijk ben ik dan blij dat het ding een andere kant uit rijd want met wind tegen 50 gaan rijden kost mij mega inspanning, maar uit eindelijk wel een goed gevoel natuurlijk. Gemiddelde hartslag van 136 en een max van 167 kan er wat mij betreft mee door.

2 opmerkingen:

  1. Dat is wel vet snel Peter, wat gebruik je voor middeltjes was er uitverkoop bij de RABO ploeg;)
    Zonder gekheid, dat worden zeer hoge snelheden als het warmer weer wordt. Op CV wedstrijden rijden zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snelle Jelles werken het beste, Casper. Verwacht nog wel iets snellere tijden maar de vele stukken waar de snelheid er steeds uit moet / gaat laten het gemiddelde niet echt veel oplopen. Misschien dat de Shredda's gaan helpen omdat daar meer stuur uitslag in zit. Andere kant misschien helpt het nog beter bij het versnellen, dan zou het weer kunnen.

    Hgr Peter

    BeantwoordenVerwijderen