Vandaag een eerste test met de Shredda banden. Veel kan ik er nog niet over zeggen. Een pijnlijke achillespees een een zere knie noopten mij tot rustig aan doen. Wel lopen de banden redelijk licht echter twee maal de wind tegen kwam ik ook niet echt gemakkelijk op gang. Vanochtend voor de tweede keer cabrio gereden. Op de heenweg de schuimdeksel er nog op hoewel dit al tamelijk warm was. Al vrij vlot begon het te gloren en halverwege de rit kwam de zon al weer op. Blijft altijd een prachtig schouwspel.
Terug naar huis wat vroeger dan gebruikelijk stond er op de N224 richting De Klomp een auto midden op het fietspad. Eerst dacht ik nog iemand met pech die hem aan het repareren was maar dichterbij gekomen blijkt het de stille Hermandad te zijn die achter een boom auto's op snelheid controleert. Dan vraag je je af waarom dit soort mannen als voorbeeld in onze maatschappij worden gesteld. Even verder op staat er weer een auto op het fietspad. Dit lijkt op een vrouwelijke wereldburger die vermoedelijk niet achteruit durft of kan rijden. Uiteraard kun je dit gedrag niet bekeuren als politie als je het zelf ook doet. Hoe komen we uit deze vicieuze cirkel? Wie het weet mag het zeggen.
Verder een heerlijk rit net na een flinke bui waarbij de zon later flink zijn best deed.
Terug naar huis wat vroeger dan gebruikelijk stond er op de N224 richting De Klomp een auto midden op het fietspad. Eerst dacht ik nog iemand met pech die hem aan het repareren was maar dichterbij gekomen blijkt het de stille Hermandad te zijn die achter een boom auto's op snelheid controleert. Dan vraag je je af waarom dit soort mannen als voorbeeld in onze maatschappij worden gesteld. Even verder op staat er weer een auto op het fietspad. Dit lijkt op een vrouwelijke wereldburger die vermoedelijk niet achteruit durft of kan rijden. Uiteraard kun je dit gedrag niet bekeuren als politie als je het zelf ook doet. Hoe komen we uit deze vicieuze cirkel? Wie het weet mag het zeggen.
Verder een heerlijk rit net na een flinke bui waarbij de zon later flink zijn best deed.
Ben je niet gestopt om de man te vertellen dat je het een beetje aso vond ?
BeantwoordenVerwijderenen op de laatste foto verspert een jeep het fietspad , lijkt wel normaal bij jullie in de buurt.
Dag Gerrit
VerwijderenAls ik zou stoppen ga ik dingen zeggen die de man niet fijn vindt, is dus beter om door te rijden en aan de digitale schandpaal te zetten. ☺
Hgr Peter
P.S. Het is gelukkig wel 40 km uit de buurt.
VerwijderenHey Peter,
BeantwoordenVerwijderenHoe zouden (zouden ze überhaupt) ze reageren als je door de verspering die die auto vormt voor jouw, er net voor de rijbaan op rijd en rustig (25 a 30 km/h) door rijd tot het eerst volgende punt waar je met die snelheid vloeiend weer terug het fietspad op kunt? Iets zegt mij namelijk dat die flits apparatuur dan daar volkomen voor jan met de korte achternaam staat.
Groeten van de weinig rijder in Zutphen,
Nico
Dag Nico,
VerwijderenBeetje link daar rijden ze boven de 80 km/h
Hgr Peter
Typisch weer een gevalletje artikel 4 RvdF.
BeantwoordenVerwijderenhttp://rechtenvandefietser.nl/
Ik hinkel ook op de gedachten aanspreken of niet. Als het kan laat ik het op de een of andere manier wel merken dat ik me stoor aan het parkeergedrag van auto's op fietspaden.
Als het zo uitkomt (omdat ik uit mijn fiets MOET komen voor het obstakel) komt het wel eens tot een gesprek of opmerking. Ik zoek het niet op.
Een herkenbare foto met nummerbord of firmanaam op internet is zo gedaan. Vaak vinden bedrijven het niet fijn dat hun personeel dit gedrag vertoond. Dat is geen reclame. Die spreekt ze er dan op aan.
Toch vind ik het niet zinvol bestuurders direct aan te spreken.
-Ze zien niet in waarom je je druk maakt, ze moeten daar toch zijn? Wat is het probleem? (Asfalt verlatingsangst)
-Ze voelen zich aangevallen door je directe aanpak en gaan in de verdediging wat ook nergens toe leidt.
-Ze zijn simpelweg niet aanspreekbaar. Lawaai, aan het werk, gevaarlijke situatie, of bestuurder niet aanwezig.
Dit weekeind zijn in Zeist weer 2 fietsers door automobilisten klemgereden en mishandeld.
Door toenemende agressie en geweld op de weg en korte lontjes voel ik mij niet meer aangesproken om mensen terecht te wijzen.
Uitzondering: spookrijdende fietsers rij ik de berm in en bellende paardrijdsters die geen teugels vasthouden laat ik het paard van steigeren. Verder ben ik redelijk vredelievend hoor! :-)