vrijdag 13 juni 2014

Eurotour 2014

Kort geleden kwam er de gelegenheid tocht de Eurotour 2014 te gaan rijden. Na de prachtige ervaring van het voorgaande jaar waar de route van Leer Duitsland zuidelijk liep gaat deze route naar het Noorden via Denemarken, Noorwegen. Dan start de eigenlijke tour van Oslo via Zeden naar Berlijn. Aansluitend natuurlijk weer van Berlijn terug naar huis.
Voorlopig lengte geschat op 3300 kilometer in een kleine drie weken te overbruggen.
De start is op 18 juli waar ik mij in de buurt van Zwolle ga samen voegen met John die vanuit Ware boven Londen komt gereden. Samen gaan wij naar Denemarken waar we twee andere deelnemers ook van het voorgaande jaar gaan oppikken. Aansluiten rijden we naar de Ferry in Hirtshals  die ons gaat brengen in Larvik Noorwegen waar we de laatste man van het eerste deel gaan ophalen. Op 1 aug starten we dan in Oslo waar zich naar het laat aanzien een 20 tal deelnemers zal melden.
Nu de voorbereidingen gaan treffen daar het al met al best wel op schiet naar 18 juli. Slaapplaatsen regelen voor de eerste drie etappes en uiteindelijk ook van de laatste vier etappes.]
Ik ga er naar uit kijken. Wordt vervolgd.

11 opmerkingen:

  1. wij zijn net terug uit Denenmarken... het is een enorm mooie land... tip: rij niet de offiele fietspaden... dit zijn grevel paden met steentjes en dit kan heel wat kilometers aanhouden en het vertraagt enorm!!!! probeer zoveel mogelijk de doorgaande wegen aan te houden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. thx Marcel. Ga denk ik de tocht met F lites rijden dus zal het gravel zeker niet willen rijden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. idd ja... op de gps zijn het veelal die stippel lijntjes ... maar soms willen de weggen in het binnenland ook ineens overgaan op gravel... maar de grotere doorgaande wegen zijn zeer goed te rijden.

      Verwijderen
    2. oooh... f lites... een keer ijsselmeer rond met regenachtig weer; verdwaalt in Lelystad dus 100 meter over gravel.... daarna zeven keer lek. Ik rijd - en zeker bij lange tochten - alleen nog op Schwalbe marathons. IJsland rond en de Camino; de marathons nooit lek gehad...

      Verwijderen
  3. dit zijn de normale fietspaden :

    http://3.bp.blogspot.com/-HTNHPdK0Ts4/U58QRe7tOVI/AAAAAAAAcMc/LP-8q9Dpk4Q/s1600/DSC01421.JPG

    lees veder

    http://www.beekiepouwer.blogspot.nl/2014/06/verslag-rondje-denemarken-in-tekst-en.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marcel, Weet jij met welk programma de route is uitgezet en evt met welke optie

      Verwijderen
  4. De schrijver van dit blog: http://www.velostrada.dk woont en fietst in Denemarken en hij heeft het regelmatig over extreem scherpe vuursteen waar geen band tegen bestand is.
    Met google-vertaling best goed te lezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prettige trip Peter! En inderdaad, Søren Møller schrijft vaak over scherpe vuursteentjes in Denemarken, iets om rekening mee te houden. Hij rijd daar consequent met MP onder zijn Strada, toch gaan die ook nog lek in Denemarken blijkbaar, dat zegt genoeg over de steentjes daar lijkt me.........
    En Wim, ik heb geen Google vertaling nodig om dat te lezen, dat gaat prima zonder! ☺

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx Adri. Ben nu druk met pakken en direct passen. Soren heeft mij aangegeven dat het dit jaar wel mee valt. Een jaar geleden heeft hij op de reis naar Dronten en retour 19 lekke banden opgelopen. Ik ga het afwachten ik heb er Joe in maar als er zoveel lekkages te verwachten zijn zal Joe Super Sealant ook wel een keer op zijn. Hgr Peter

      Verwijderen
  6. Hoi Wim, Ik ken Soren van de Euro toer 2013. Mijn reis gaat o.a. naar zijn huis waar we gezamenlijk verder gaan. Zie ook antwoord aan Adri.

    Hgr Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik 'ken' hem ook van de EuroTour. Ik was net bij vm.nl toen de tour daar langs kwam. Theo heeft toen nog Soren zijn achteras eruit gehaald om te controleren waarom zijn achterwiel scheef in de wielkast stond. Sinds die tijd volg ik zijn blog, vandaar.

      Verwijderen