dinsdag 21 juli 2015

Klaar maken DF

Mogelijkheden voor bagaevakken
Om de fiets optimaal aangepast te krijgen vandaag besteed alles een plaats te geven. Ruimte zoals ik las bij Robert op de blog is er voldoende om op vakantie te gaan. Ik zie zelfs nog mogelijkheden voor bagage vakken aan de voorzijde. Bovendien kun je er gemakkelijk bij als de bovenste afdekking getaped blijft zitten.

Schoenplaatjes max naar achteren
Verder zit er een lange inbus sleutel bij de fiets die nodig is om het stuur te kunnen verstellen. Door deze naast mij met klitteband op te hangen heb ik gelijk weer een "kapstok" om evt. de knop bij verkeerslichten in te kunnen drukken. Bidon met reparatie delen voorlopig met klitteband vastgezet naast de ketting. Om deze ruimte goed te vullen moet ik aan een tas zien te komen van max12 cm x 30 cm waarin de reserve banden en dergelijke vervoerd kunnen worden.
Omdat ik graag mijn sandalen wil blijven gebruiken nog eens goed gekeken waar deze in de fiets aanlopen. Bovenzijde bleek nog ruim genoeg en de hakken waren de boosdoener. Nu komt er deze week nog een paar sandalen binnen die een maat kleiner zijn waardoor e.e.a. nog ruimer moet worden. Zelfs mijn vorig jaar aangeschafte Northwave Artic Winter malen nu probleemloos rond.
Bovenop mijn headlux lampjes gemonteerd. Zeker in de winter wmb een welkome aanvulling voor maximale zichtbaarheid.
Zou de klitteband werken?
Afgelopen zaterdag een splinternieuwe Schwalbe One band een snakebite bezorgd,  doordat ik een groot gat in het fietspad niet gezien heb. Deze bandjes staan op maximaal 11 bar. Met een kapotte wang dan ook een beetje link. Doordat ik nu toch vakantie heb heb ga ik desze band toch nog proberen wat kilometers te geven. Aan de binnenkant een stukje klitteband geplakt en uiteindelijk de band op 8 bar gezet. Eens kijken hoe lang deze het volhoud. Lukt het niet dan zal hij eraf moeten.
Het lijkt voorlopig te houden ☺
Vandaag een CO2 pomp binnen van SKS. Dit had ik jaren eerder moeten doen. Een patroon brengt de band al naar 12 bar zonder enige inspanning.☺Nu is 11 bar max dus kan hij bijna 2 banden er mee doen. Mijn oude pomp is niet in staat hoger dan 8 bar te pompen. Hier moet dus nog wat op verzonnen worden. Voorlopig kan ik met een demper pompje de druk wel naar 11 bar opvoeren.


Headlux licht

2 xc batterij van 2200Mah. 20000Mah is omderweg

Bidon gereedschap

Lange inbus sleutel


Klaar voor een proefrit

11 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. thx Wilco. Nog best wel ff wennen aan alles maar loopt als stuk beter.

      Verwijderen
  2. Leuk, zo alles weer een plekje geven maar die lange T sleutel zou ik lekker thuis laten hoe vaak heb je het stuur al bij je Q moeten verstellen? Met de DF heb je hem voornamelijk nodig om je achterwiel te demonteren nodig?? een tasje kun je kopen bij Rose de EVOC Tool Pouch in verschillende maten en liters inhoud werkt perfekt Ik ben bezig met gereedschap tasjes uit IVECO Trucks: 600 lang, 100X200 in doorsnede voorzien van rits en diverse klittenbandstroken ik heb er al 4, ga er nog een paar proberen los te bestellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorheen had ik een kapstok hout je om op verkeerslichten te drukken. Daar kan de inbus mooi voor dienen. Geen idee of hiermee het achterwiel los moet. De voorwielen doe ik er wel weer mee.

      Verwijderen
    2. Op zich een leuk idee de sleutel als drukstok. Ik laat hem lekker thuis.
      Die bidon met gereedschap ga ik ook op broeden. De plek waar jij hem hebt zitten staat me wel aan.
      Ik ben er wel achter dat alle dingetjes in tasjes moeten. Ze hebben sterk de neiging richting achterbrug of goot te verdwijnen...
      Ik had nog diverse tasjes liggen van Ikea. Dun, licht, opvouwbaar maar wel met stijve zijwanden. Mooi stapelbaar. Ook de radical velomobieltas blijkt nog bruikbaar Achterste voren achter de stoel.

      Verwijderen
    3. Op zich een leuk idee de sleutel als drukstok. Ik laat hem lekker thuis.
      Die bidon met gereedschap ga ik ook op broeden. De plek waar jij hem hebt zitten staat me wel aan.
      Ik ben er wel achter dat alle dingetjes in tasjes moeten. Ze hebben sterk de neiging richting achterbrug of goot te verdwijnen...
      Ik had nog diverse tasjes liggen van Ikea. Dun, licht, opvouwbaar maar wel met stijve zijwanden. Mooi stapelbaar. Ook de radical velomobieltas blijkt nog bruikbaar Achterste voren achter de stoel.

      Verwijderen
    4. tja heb de velomobiel tas mee verkocht met de Quest. Ging er eigenlijk vanuitdat er weer een nieuwe in zou zitten snik ☺

      Verwijderen
  3. Mmmm vandaag eerste rit gemaakt 78 km. heerlijk weggetrapt, remmetjes en derailleur fijn afgesteld verder alleen maar lof over de fiets.....zitje, vering, wegligging, snelheden etc. perfect geen drempel contact gehad wel voorzichtig erover gereden maar dat deed ik met de Q ook al. mis allen me racekap vooral de komende week zal afzien worden in de regen. Hij is er al wel maar moet nog afgemonteerd worden en Gerrit weet dat niet precies. Mijn tassen passen goed, PleXat in de DF.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Willem Hoe ver staat jou fiets los van de weg? Heel benieuwd naar.

      Verwijderen