zaterdag 20 augustus 2011

Langs de Rijn op 20 aug 2011

Derailleur op grote bladen niet horizontaal.
...er kan altijd nog een velomobiel komen
Zicht op de Rijn na Wijk bij Duurstede
Slecht "fiets"pad
Prachtige dag om een rit te maken. Pas rond 12 uur van huis gegaan met prachtig weer, wat deze zomer niet echt veel is voorgekomen. Had de intentie om de rivieren een s op te zoeken. Via de Oostdijk richting Nijkerk en de Veluwe, later op de dag even langs familie in Ede. Perfecte omstandigheden om de nieuwe Quest beter te leren kennen.  De eerste woon-werkritten heb ik achter de rug en doen mij besluiten de trap afstand korter te maken. Veel ruimte daarvoor is er niet maar gestart met 15 mm.Om de ketting daardoor niet te lang te laten zijn er twee schakels tussen uit gehaald volgens opgave uit de blog van Wim Schermer.Na deze actie op weg gegaan. Bemerkte dat de 15 mm te veel waren omdat de knieën tegen het carbon aan kwamen dus deze na ca 40 km gehalveerd tot rond de 7 a 8 mm. Nu maar hopen dat dit voor de ketting geen problemen op levert, omdat er twee schakels door mij zijn uitgehaald. Schakelen op beide bladen doe hij nog wel. Wel slaat bij het klimmen achter de ketting op een ander blad wat    ik nog eens na zal vragen bij Velomobiel. Na Wijk bij Duurstede langs de Rijn kwam ik op een "weg" terecht die niet echt geschikt is om te rijden. Volgens de fiets kaart loopt er een pad waar ik een waypoint had geselecteerd om langs de Rijn te blijven rijden. In een grijs verleden had ik hier ook op de motor als eens langs gereden. Tijdens de rit had ik de indruk van een lekken band tot een 5 tal momenten houd ik de fiets wel rechtop. Gelukkig bleek  dit in alle situaties het geval zodat ik onbeschadigd mijn weg kon vervolgen. Na Wijk bij Duurstede besloot ik de uitgezette route richting Utrecht geen vervolg te geven en via Driebergen weer naar Spakenburg te rijden. Het werd al laat en de gemiddelde snelheid was niet hoog geweest. Onbekendheid met de omgeving veel verkeerslichten fietspaden die niet echt ingericht zijn om met constante snelheid door te fietsen en af en toe verkeerde afslag waren daar debet aan. Andere kant is wel een prachtige omgeving hier en daar licht golvend terrein maakten er een prachtige fiets dag van totaal 143 km.
De Eem vanaf brug bij Soest


Geen opmerkingen:

Een reactie posten