vrijdag 26 augustus 2011

Eerste lekke band met F-lite

Donderdag 25 augustus met lichte regen op en neer naar Almere. In de banden heb ik de Joe race super sealant gedaan gezien de goed ervaringen in de oude Quest. Sinds ik het gebruikte, ca. 1 jaar, heb ik niet meer stil gestaan met een lekke band. Een keer liep de achterband leeg maar na de band weer op druk gebracht te hebben bleef deze ook de volgende weken gewoon op druk. Schat dat de sealant een keer of vijf efficiënt de lekken heeft voorkomen.Lees verder nog weinig ervaringen met de sealant in combinatie met de F-lites, dus zal ik hier de ervaringen vastleggen. Gezien de grotere bandinhoud hoeveelheid van ca. 125 cc ingebracht.
De eerste lekke band kwam vanuit mijn werk echter al vrij vlot naar boven. Onder een viaduct had ik al wat geslalomd door glas scherven en zat net te denken dat alles goed was verlopen totdat de linker voorband wat ging zwabberen. Helaas had de sealant hier zijn werk niet gedaan hooguit vertraagd leeglopen. In de band een scherp voorwerp wat ik niet direct als glas kon thuisbrengen. Nieuwe binnenband geplaatst met de sealant er al in en kon na vijf minuten mijn weg vervolgen. Stand Joe Sealant in F-lites t.o.v. lek is 0-1

2 opmerkingen:

  1. ik geloof warempel dat jij het moet zijn geweest die mij inhaalde op de oostdijk donderdag 25 aug. Zo net na het gemaal ging een oranje ligfiets richting spakenburg als een speer, aanleiding voor een bezoekje bij jou, groetjes pfkoops

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peter Frans

    Hoop dat ik je ruimte genoeg gaf ☺

    Hgr Peter

    BeantwoordenVerwijderen