maandag 15 augustus 2011

Gelijk een nieuw record

Vandaag voor het eerst met de 533 naar het werk. De nieuwe lamp geeft op zich meer licht dan mijn oude inolight 20+ alleen is de vorm van de bundel rond. Op zich kun ik daardoor wel harder rijden maar niet op volle kracht, zeker niet over het smalle fietspad op Oostdijk. Met de http://www.dealextreme.com/p/ssc-p7-2-xp-e-16w-3-mode-1400-lumen-led-bike-light-set-4-18650-included-36018 kan er ook voluit worden gefietst. Als mijn nieuwe fototoestel gerepareerd is zal ik trachten e.e.a. vast te leggen.
Wel bemerkte ik dat de snelheid van  quest 533 te hoog ligt voor het smalle fietspad op de Oostdijk. Ook achter de Eemhof zijn dermate veel bochten dat niet lang op topsnelheid gereden kan worden.
Toch met windkracht 2 op 32,5 km gemiddeld op z’n slofjes over gekomen.

In de middag op de terug tocht ondanks dat ik in Almere rustig aan heb gedaan gezien dat mijn gemiddelde hoger lag dan normaal gesproken. Na de Stichtsebrug langs het water met ca windkracht 3 in de rug op lekker tempo van 50 km gezeten. Het gemiddelde liep lekker op tot boven de 38 km/h. Aansluitend wat fietsers tegen gekomen waardoor thuis een eindgemiddelde van 37,1 km/h op de teller stond.

Al met al bemerkt dat ik de afstelling nog wat anders moet zetten. Ik druk hem net iets te veel met bijna gestrekte knie weg. Zal het gemiddelde best nog wat omhoog kunnen krijgen maar deze weg leent zich daar niet echt voor. Zal tzt de verschillende routes wel eens uit proberen waar de snelheid hoog gehouden kan worden.
Alles bij elkaar toch een record neergezet met de oude Quest lag dat op 35,8 km/h. De omstandigheden waren destijds extreem gunstig met wind en verkeerslichten op groen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten