vrijdag 16 september 2011

De eerste duizend kilometer en licht

Met de 533 is het duidelijk dat de inspanning minder is met een sneller resultaat. Vandaag met gemiddeld 33 km/h thuis gekomen met de wind tegen en nog meer opstoppingen onderweg. Morgen nog een keer naar het werk wat betekent dat ik deze week vier keer op en neer geweest ben. Opvallend dat de 1000 km grens op een paar honderd meter na gebeurde op de plaats waar ik een aantal jaren geleden met de 147 quest de 1000 passeerde maar hem toen net daarvoor wel even op de zijkant had gelegd. Met de 533 is het gelukkig schadevrij gebleven al hoewel er wel een paar incidentjes waren. Zeker de dag dat ik hem gehaald heb waarbij ik na 8 km hem gelukkig rechtop kon houden. Moet zeggen dat ik met de 147 harder door de bochten durfde dan nu met de 533. Met de 147 had ik het idee dat ik een beetje kon driften, nu met de 533 heb ik het idee dat hij eerder gaat kantelen.



Vandaag de rit maar eens op de video vast gelegd. Vanochtend in het donker geprobeerd wat er nog te zien was en hoewel het donker was viel het me mee dat ik wat op beeld kon krijgen., Zal deze tzt wel op de blog gooien.
Super Nova E3
SSC-P7
Supernova en SSC-P7

     

Voorlopige montage

Wat mijn tegenliggers zien



Wel wat foto's gemaakt van de lichtbundels aanwezig in en op de Quest. Hoewel de nieuwe Super nova E3 een aardige lichtopbrengst heeft, en ook de bundel redelijk de berm verlicht heb ik toch mijn eigen vertrouwde lamp weer naast de spiegel gemonteerd. De licht opbrengst van totaal 1400 lumen zorgt ervoor dat ik in het donker zo goed als voluit durf te rijden.


Foto geeft iets ander beeld weer dan ik het in de werkelijkheid beleef. Wel is duidelijk te zien at de SSC-P7 een heldere licht opbrengst heeft














Hier beide lampen incl. zijlicht SSC-P7









Montage niet heel erg fraai maar voor bediening noodzakelijk.












In de lichtbundel kijken is duidelijk minder. Bij tegenliggers het licht dimmen of uit doen is noodzakelijk om niet te verblinden

2 opmerkingen:

  1. Ha Questikel,

    Ziet er leuk uit die extra verlichting. Is die beugel die je aan de spiegel hebt gemaakt ergens te koop?

    Groet, Casper

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Casper

    Stukje pijp van een oude tentstok verbouwd en een stuk oranje tape erom. Was een eerste proef die ik nog steeds gebruik. Met dit licht kan je in het donker voluit fietsen. Zijn er tegenliggers dan doe ik hem wel even uit.

    Hgr Peter

    BeantwoordenVerwijderen