maandag 20 augustus 2012

Bebop pedalen



In de vakantie al een paar keer flink hard uit het linker pedaal geschoten dus werd het tijd de zaak eens los te halen om ter bekijken. De pedalen zelf bevallen uitstekend dus is het zaak om e.e.a. weer opgelapt te krijgen. Nadat ik de schoenplaatjes grondig heb gereinigd ben ik de zaak gaan meten om te zien of ik verschillen kon ontdekken. Het linker pedaal los geschroefd en deze op beide plaatjes uit geprobeerd. Duidelijk dat het linkerplaatje in twee richtingen meer speling vertoont dan de rechter. Met de schuifmaat meten kom ik tot ca 0,3 mm verschil terwijl als ik hem in klik het idee er is dat er meer verschil zou zijn.
Visueel lijkt het alsof het stukje metaal dat de verbinding maakt  iets meer schuin is afgesleten, verder is er weinig verschil te zien.
De pedalen zelf hebben ook duidelijke slijtage vlakken. Deze onderdelen zijn wel te demonteren maar weet nog niet of deze los te bestellen zijn.
Voorlopig eerst maar nieuwe schoenplaatjes besteld de er ca 11500 km op hebben zitten. Geen idee wat hier een maatstaf voor is maar misschien hebben anderen daar ervaring mee.

 Morgen (voorzichtig) een route naar Ede uitproberen om te zien hoe ik fijn en veilig die richting uit kan komen.

3 opmerkingen:

  1. Welkom in Ede, de thuisbasis van oranje Quest 139!
    We gaan elkaar waarschijnlijk niet tegenkomen. Ik rijd voor woon-werkverkeer naar Apeldoorn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Peter,
    Als je uit de pedalen schiet, zijn of de plaatjes of de pedalen zelf versleten.
    Ik stuur je morgen de bestelde nieuwe plaatjes toe.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen