zondag 3 februari 2013

Blijven bloggen


Sunrider

Vorige maand mijzelf niet meer laten horen na de OBT 2012. Wim heeft op zijn site een duidelijk verhaal geschreven over hoe Bloggers zouden moeten zijn, echter enorme tijdsdruk kan ook in de weg staan. Ondanks het woon werk verkeer is er af en toe best wat te vermelden. In het begin van januari heb ik toch weer de marathon racers gemonteerd. De sneeuwvoorspellingen en achteraf inderdaad de uitkomsten hebben mij doen besluiten het zekere voor het onzekere te nemen. Toch is hier het gevoel niet best over. Kost mij behoorlijke inspanning om de ritten te doen. Gemiddelde  tempo is veel lager geworden (3 tot 5 km). Helemaal klagen mag ik ook niet want ik reed voor het eerst een velomobiel een aantal keren achterop. Het betreft hier volgens mij een rode Sunrider met een speciaal op hoogte gebracht, zichtbaar achterlicht. Deze heb ik nu drie keer gepasseerd hetgeen betekent dat ik dan toch harder rijd. Toch zal ik z.s.m. de banden weer vervangen voor F-lites die opmerkelijk lichter lopen. Daarnaast probeer ik wat minder op snelheid te letten en wat meer te genieten.

Daarnaast ben ik in januari meerdere keren ligfietsers tegen gekomen  o.a. een gele Quest op de weg Bunschoten Nijkerk. Blijken er ook in die richting ligfietsen te zijn die ik eerder niet ben tegen gekomen.
De eerste sneeuw
Deze maand weinig kilometers afgelegd. De start was veel belovend echter eerst een machtige sneeuwvoorspelling en later drukke werkzaamheden voorkwamen dat ik er meer kon maken. Totaal aantal was net rond de 500 km. Mogelijke gladheid was wel een zorg. Aan het eind van de periode vorst lag er op maandagochtend een behoorlijk dikke laag wit gevroren goedje op de weg waarbij de zorg om mijn fiets rechtop te houden mij noopte om de snelheid laag te houden. Uiteindelijk ging het prima alhoewel het fietsen iets zwaarder ging. Wel heb ik bemerkt dat in de kou tot ca -10grC ik geen Lycra meer nodig heb om de voetengaten af te sluiten. De stormstrip heeft hier m.i. een goede invloed op dat de kou niet meer vol door de fiets komt. Wel rijd ik met de voetverwarming in, maar een enkel shirt met lange mouwen is voldoende. Een hemd doe ik niet meer aan omdat dit uiteindelijk te warm is. Truc die ik wel toepaste bij de start even een straatkacheltje in Quest om de vrieskou er uit te krijgen. Deze warmte blijft gewoon een paar kilometer in de Quest hangen totdat het lichaam op temperatuur is.
Als laatste mocht ik de ringen van de Bebop pedalen die bij mij versleten waren opsturen naar Wim. Ben benieuwd wat Bebop daarvan zegt. Nu met de nieuwe pedalen fiets e.e.a. weer geweldig wat inhoud dat ik er gewoon niet uitschiet bij een trekkende beweging.

3 opmerkingen:

  1. Inderdaad, gewoon van het fietsen en de omgeving genieten, die snelheid komt weer terug samen met de hogere tempraturen en andere banden.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Peter,
    Het bloggen hoeft ook niet zo vaak als ik doe. Ik werk niet meer dus kan veel tijd besteden aan allerhande spielerei.
    VP components (Bebop) kon zijn ogen niet geloven toe ik ze enkele foto's van versleten ringen had opgestuurd.
    Slijtage als deze kennen ze niet. Komt doordat wij heel intensief gebruik maken van onze pedalen. Veel erin en eruit, vaak dagelijks. Dat kennen ze in racefietsland niet. Daar maken ze alles ook mooi schoon en oliën ze alles in.
    In heb 2 sets ringen naar Taiwan gestuurd. We krijgen nieuwe ringen en schroefjes, dus oplossen doen ze het.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Wim

      Moet zeggen dat ik nu ook meer de zaak vet houd. Dit zorgt er dan wel weer voor dat ik meer schoonmaken moet, daar e.e.a. vuil aantrekt.

      Ben dan tocht weer benieuwd wat de gemiddelde levensverwachting van de ringen en de clips is.
      gr Peter

      Verwijderen