maandag 18 februari 2013

De zomer tegemoet

Winterse tijden zijn iets meer voor mij. Warmte reageert mij lichaam beter op en op een dag als vandaag waarbij de temperatuur rond de 6 grC komt te liggen gaat het fietsen gelijk ook veel gemakkelijker. Een aantal zaken dragen bij aan het gemakkelijker fietsen. Afgelopen zaterdag de ketting maar weer eens gesmeerd omdat er van het geleide wiel een O-ring was gebroken die er ca 1000 km om heeft gezeten de ketting gelijk maar weer meegenomen. Daarnaast is de avondrit nu bijna geheel met licht af te leggen hetgeen op de slechte trajecten een hogere snelheid betekent omdat je beter kan anticiperen. Vooral dat laatste draagt er toe bij dat de gemiddelden hoger gaan uitvallen. Had ik op 11 feb al flink sneller gereden met toen een flinke wind mee, vandaag ging het nog sneller terwijl de wind ca 1 bft uit alle richtingen kwam. De bedoeling was lekker ontspannen naar huis te rijden maar Ederveen uit lag het tempo al behoorlijk hoog hetgeen ook in de gemiddelden begon op te lopen. Weinig rem acties behalve de drie bekende verkeerslichten die het gemiddelde laten afnemen met ca 0,7 km/h lieten het gemiddelde na Hoevelaken slechts iets van 35 km/h dalen. Aansluitend kon de laatste 17 km vol gas worden doorgereden hetgeen het gemiddelde tot een mooie 36,8 km/h liet oplopen. Dit geeft te denken dat een 40 km/h gemiddeld tot de mogelijkheden behoort als alles mee zit en er weinig verkeer op de weg zit.
Deze week de rechter band nog maar eens controleren. Het idee bestaat dat ik bij een linkerbocht geen hoog tempo er op kon zetten. Ik vermoed een lekkage die gedicht is door Joe's race sealant.
De inspanning bracht wel een hoog gemiddelde hartslag van 143 op de klokken. Geeft aan dat ik toch flink mijn best heb moeten doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten