maandag 6 mei 2013

Kilometers maken voor de Euro 2013 tour

Eind juli ga ik mij aansluiten bij de groep die een verkorte euro tour 2013 gaat rijden. Nadat de grote versie de organisatie wat uit de hand liep is er gelukkig een verkorte versie in de plaats gekomen en kan ik tocht een door mij gewenste tocht meemaken. Ik ga meerijden vanaf Almere en rijd daarna de route geheel mee tot het noorden van Duitsland en dan aansluiten weer terug. Om hiervoor toch een beetje conditie op te doen ga ik meer kilometers woon werk maken en in juni zal ik trachten wat langere toer tochten te plannen om zo enigszins wat hardheid op te doen.
Eind mei gaat de fiets naar velomobiel en zal ik hem nog eens compleet laten nakijken. Daarnaast worden er bagage vakken in gemaakt zodat ik deze zomer compleet self-supporting alles kan meenemen.
Keuze voor de tent en slaapmat is gemaakt en zelfs al aangeschaft na goed tips van Maarten en Theo. http://questikel.blogspot.nl/2012/12/voorbereidingen-eurotour-2013.html#comment-form. De rest ben ik nog aan het bedenken en heb daarvoor al uitgebreide lijstjes gemaakt. Uiteindelijk wil je het hoognodige meenemen.
Vwb banden ga ik voor met de F-Lites rijden terwijl ik het achter nog niet weet. Daar ligt nu een Furious Fred onder maar daarvan is de maat net te groot om met een volgeladen fiets te rijden. Deze band loopt dan net aan in de wielkast bij een drempel dan wel een snel genomen bocht. Misschien kan deze door Velomobiel nog iets na gesteld worden en anders denk ik aan een Schwalbe Kojak. Deze had ik in het begin er ook onder en is vrij probleem loos meegegaan. Enigste nadeel hier is dat hij wat zwaarder zou lopen.
Zwaarder lopen had ik ook aangegeven bij de Shredda's. Nu moet ik zeggen dat naarmate het warmer wordt deze band beter presteert. Het grootste verschil met de F-Lites is overbrugd, Inmiddels rijd ik tijden van 35 km/h gemiddeld met een hartslag die lager is komen te liggen. Vanaf de 0 grC in de ochtend tot vanmiddag 20 + grC is een werled van verschil. Boven de 10 grC presteert de band duidelijk beter en boven de 20 grC is de band maar net iets langzamer als de F-Lites, Neemt niet weg dat dit voor mij een eenmalige test zal blijven.

Tijdens de woon-werk ritten valt mij op dat de boeren in het gebied wel erg veel zonnepanelen op hun schuren hebben liggen. Ik heb er van een een foto gemaakt om te zien hoeveel het waren (187 stuks
) en er zijn erbij die er tussen de 300 en 400 stuks hebben liggen. Daar steken mijn 12 stuks dan wat mager tegen af. ☺. Aan de andere kant ik fiets dus draag ik ook hier bij aan een groene energie vorm.

1 opmerking:

  1. Banden blijven een heikel ding. Ik heb van de week een Kojak voor achter opgehaald. Heb daar goede verwachtingen van. Een vouwband, om mee te nemen op tour.
    En wat betreft die zonnepanelen wij hebben er ´maar´ 8, maar die produceren wel genoeg elektriciteit voor ons hele verbruik. Standby killers, geen droger, kinderen, magnetron en vaatwasmachine doen de truc.

    BeantwoordenVerwijderen