vrijdag 9 augustus 2013

Klein onderhoud

Na de Eurotour deze week de fiets maar eens geheel nagekeken. Veel zaken kwam ik verder niet tegen maar o.a. de ketting moest weer terug naar de normale lengte. Hier in Nederland doe ik bijna alles op het grote verzet dus de kleine zal voorlopig niet meer nodig zijn.
Vernieuwd moest worden de aansluiting van het klittenband van de afsluitkap van de fiets waar de drukknoopjes los waren gegaan en een stok voor een wieldoek aan de achterzijden die was gebroken. Gelijktijdig ook maar een paar extra sluitschakels nu ik de ketting nog een keer extra heb onderbroken. Tevens ook de kunststof doppen op de voorwielen tegen indringend water. Deze doppen zijn vermoedelijk toch in de heuvels van Frankrijk en Luxemburg dermate heet geweest dat ze behoorlijk waren gesmolten. Dit terwijl ik het idee had dat ik best verstandig geremd had. Zal toch ook zeker te maken hebben met de hoge temperatuur van 35 + gr C en het afdalen met een behoorlijk gewicht in de fiets. Verder heeft deze zich goed erg gehouden en zonder problemen de afstand afgelegd op niet altijd mooie vlakke wegen.
Voor een volgende toertocht ga ik op zoek naar een andere GPS. Mijn Zumo is feitelijk voor de motor gemaakt en wil ik in de zomer het scherm aflezen dan moet de helderheid omhoog en daarmee gaat het batterij verbruik ook mee omhoog. Ik opteer voorlopig voor de Garmin 810 gezien de mogelijkheden van dit apparaat, of iemand moet hiermee slechte ervaringen hebben dan hoor ik het graag. Daarnaast zal ik nog wat minder kleding meenemen. Je houd rekening met wat koude avonden maar als het dan koud is kan je net zo gemakkelijk iets kopen i.p.v. meenemen.
Vandaag een goede reden om een ritje naar Dronten te maken. Na vorige week niet meer gefietst dus om het af te leren voor de vakantie maar even 115 km op de klok gezet. Op zicht weer lekker rijden ruim dertig kilometer in de polder waarbij je maar een paar keer de snelheid eruit moet laten gaan. Duidelijk is wel waar deze fietsen gemaakt zijn☺.
Na de afstanden van vorige weken krijg je toch weer een geheel ander gevoel van deze afstand. War voorheen ver weg was is nu dichtbij. In de toekomst langere afstanden rijden gaat vast nog eens gebeuren zolang de gezondheid goed blijft.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten