zaterdag 7 september 2013

Rondje Markermeer

In navolging van het vorige jaar toen het een rondje IJsselmeer was ging de LOL dit jaar rond het Markermeer. Ik zou instappen achter Apeldoorn en dan zo rond te rijden met een 30 tal kilometers meer. Helaas de wekker is niet af gegaan, (de tijd van de telefoon stond niet goed) dus schok ik wakker om 5.55 uur. Door niet richting Apeldoorn te gaan maar gelijk richting de Knardijk kon ik de verloren tijd weer inhalen. Evengoed was het nog donker buiten met het wegrijden om 6.45 uur. Enigszins mistig, gelukkig niet koud ben ik de eerste kilometers over de dijk naar het mooie fietspad tussen de Adelaarsweg en de Knardijk. bijna 20 kilometer heerlijk slingerend pad zonder auto verkeer. Doordat de mannen wat pech hadden met een ketting en een lekke band  werd het een half uur later zodat we tegen half negen gezamenlijk op weg konden. De Knardijk af richting de Batavia werf voor de traditionele stop voor de boot. Aansluitend de dijk op waar Lorenz en Casper het gas open gooiden. Heerlijk er achteraan en ruim boven in de 45 km per uur iets meer dan de helft van de dijk afgeragd. In Enkhuizen genoten van een korte stop met thee en appeltaart waarna de tocht verder ging richting Hoorn. Via marktplaats had ik vrijdag een Sunny Beam gekocht die uit Hoorn kwam. Juist op tijd kreeg ik het telefoontje waardoor ik gelijk langs kon rijden. Na deze boodschap kon ik weer gauw bij de groep aansluiten.Verder ging het langs de plaatsen Edam Volendam (alhoewel ik later hoorde dat we in Volendam hadden gedwaald terwijl ik dat zelf niet in de gaten had. Bij binnen komst in Amsterdam eindelijk een lunchgelegenheid gevonden die de koorhydraten kon aanvullen. Via Almere langs de dijk richting Nijkerk betekende  mijn oude woon-werk route. Na een jaar moet ik zeggen dat de kwaliteit van het fietspad niet geweldig meer is, maar goed ik kom er nu ook niet vaak meer. Na een laatste lekke band van Mark achter de Eemhof kon ik bij de sluizen van Nijkerk afscheid nemen na  weer ene prachtige dag in goed gezelschap. Thx mannen.



 








1 opmerking:

  1. Dat stukje Knardijk ziet regelmatig een Quest en meestal boven de 50 km/u ;-)))

    En grappig genoeg hebben jullie op de route van de Knardijk naar het VOC schip zeker een aantal van de door mij gefilmde veerdemper test obstakels onder de wielen gehad ;-)



    BeantwoordenVerwijderen