maandag 19 december 2011

Gevaarlijk glad

Vanochtend op pad gegaan met de wetenschap dat het glad zou kunnen zijn. Vanddar de route over Eemnes gekozen omdat het daar relatief minde gauw glad is en de fietspad op de Wakkerendijk bestaat uit een gravel bovenlaag die onder de bomen iets minder gauw glad zal zijn. In de polder was het compleet wit. Gedeeltelijk rijp en hagel denk ik was het fietsen zwaar. Over de Stichtse brug begon het ook nog lichtjes te regenen waardoor het begin Almere wel erg glad werd. Aan het einde van het Triatlonpad was Knipscheer ook nog eens bezig waardoor ik het laatste stuk om moest rijden en maar net op tijd op mijn werk was. De laatste 6 kilometer wel heel langzaam gereden omdat de fiets alle kanten uit glibberde. Beekie zou heel zachtjes  zeggen 27,1 km/h gemiddeld. Gelukkig voor mij is het grootste gedeelte waar ik rijd fietspad. Uit de berichten van vandaag weer duidelijk geworden, met in Amsterdam en ligfietser onder een betonwagen, dat je met dit weer erg goed moet uitkijken en geen risico's nemen. Op de terugweg niet meer de noodzaak gevoeld harder te willen rijden. De omstandigheden zijn zwaar, veel organisch materiaal op de fietspaden windkracht 4 schuin van voren, lage temperatuur en marathon rups banden erop. Aansluitend weer een stukje om moeten rijden omdat de heren van Rijkswaterstaat een kleine vrachtwagen op het fietspad hadden gezet. Compliment voor de vrachtwagen chauffeur die mij inhet drukke verkeer liet oversteken. Dat gebeurd ook heel vaak niet. Zo zie je maar dat er toch nog heren zijn in het verkeer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten