zaterdag 10 december 2011

Kleine aanpassing vanwege racekap



 Afgelopen week bemerkte ik dat de racekap rechtsachter de Quest beschadigde. Niet geheel duidelijk waarom rechtsachter wel en links niet, besloten hier wel iets aan te doen. De laklaag ter plaatse was al kapot en de kleur meegenomen door de racekap.
Op de plaats waar de kap de fiets raakte met schuurpapier de vorm afgevlakt. Dit is nu net zichtbaar dus zal iets zijn tussen de 1 en 2 mm. Daarnaast de scherpe rand van de racekap  bewerkt met schuurpapier waardoor deze iets is afgerond. Zou bij een volgende keer de race kap er tegen aan komen dan is er minder kans dat er zoveel verf vanaf geschraapt gaat worden.
Tweede aanpassing ligt ter hoogte van de schouders. Na de ervaring op 7 september 2009 de Quest op zijn kant te hebben gelegd na iets meer dan 1000 km gereden te hebben bleken de handen en de schouders wat kapot te zijn. De handen is eenvoudig op te lossen door handschoenen aan te trekken de schouders wat lastiger omdat deze klem zitten onder de kuiprand. Klem zitten is wat overdreven maar bij mij past het net. Afgelopen oktober bij Velomobiel langs geweest http://questikel.blogspot.com/2011_10_01_archive.html waarbij mijn grote lichaam wat beter pas in de Quest werd gezet. Daarbij is de bovenrand een beetje ruimer gemaakt (zie foto). Van Ymte twee schuimblokken mee gekregen die ik nu op maat heb gemaakt en in de kuiprand heb geplakt. Mocht er nu nog ene keer wat gebeuren dan zal dit schuim de grootste klap opvangen bijmijn schouders en niet meer de rand alleen die destijds als afdruk in mijn schouder was achter gebleven.




.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten