maandag 30 januari 2012

De eerste sneeuwbuien

Vandaag voor de eerste keer deze winter in de sneeuw gereden. Vanaf Bunschoten t/m de Stichtse Brug lag er ca 2 cm. Aanluitend tot Almere was het een beetje wit met nog vrij veel plaatsen waar de weg zichtbaar was. Voor het eerst met de race kap in de sneeuw is goed bevallen. Zicht bleef buitengewoon goed en met een temperatuur in de fiets van 2,8 gr C was het goed uit te houden. Tempo ging wederom omlaag. Gemiddeld lag rond de 25 km/h en de hartslag zover ik nu kan inschatten rond de 125. Fiets dus duidleijk wel zwaarder.
Waar ik wel hinder van ondervind in de fiets is de tocht rond de nek. De kap rondom afgesloten met schuim helpt daarbij onvoldoende. Vandaag met shawl gereden waardoor het rond de nek redelijk bleef maar daarboven nog net niet. Voor de ontwaseming moet ik het vizier enigszins open houden dus een oplossing hiervoor is er nog niet. Ga daar nog maar eens over nadenken.



Tot slot kwam ik om 0505 uur mijn velomobiel vriend weer tegen. Fiets is rood en aan de sneeuwsporen te zien rijdt hij langs het rand meer en komt uit Almere Haven of verder weg. Helaas zegt de foto hier verder ook niets van.

2 opmerkingen:

  1. Hi Peter,
    Heb je al tochtstrips aan de binnenkant van de kap geplakt? Scheelt een slok op een borrel. De deflector zou je goed uit de wind moeten houden als het vizier een beetje open staat. Is jou deflector, je moet er net over heen kunnen kijken, wel hoog genoeg?
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Wim

    De kant van de smurfenmuts zit dicht met schuim. Of de defelctor hoog genoeg is denk ik wel. Ik kan er over heem kijken en vind hem vrij groot. Denk dat ik zelf overmatig transpireer waardoor de tocht in de kap niet aangenaam is.

    Hgr Peter

    BeantwoordenVerwijderen