zaterdag 14 januari 2012

Gevaarlijke zaken onderweg

paal plat op het fietspad
Platen over het fietspad waar ik met 30+ over heen klapte 
Tijdelijk project?
Afgelopen week drie keer naar het werk gefietst. Op zich beleef je dan niet veel bijzonders en wordt het een ritueel. Tempo heb ik iets laten zakken om zo niet al te bezweet aan te komen. Gemiddelde ligt nu net rond de 30 km/h en ik moet zeggen het helpt. Na 38 km kom ik weinig bezweet aan en heb dan heerlijk ontspannen gefietst. Ontspannen op een paar weg gedeelten na. Achter de Eemhof op het fietspad staan twee paaltjes als weg blokkade voor.....geen idee. Auto's mogen daar niet rijden. Deze paaltjes midden op het pad vergen elke keer de uiterste concentratie om er langs te fietsen zonder al te veel snelheid te hoeven inboeten. Gelukkig zitten er reflectors op zodat je ze in het donker ziet aankomen. Als het weer mistig is kies ik liever voor een route over Eemnes zodat in de luwte van de bebouwing en de straat lantaarns nog wat oriëntatie mogelijk is. De afgelopen weken echter ligt er een van de palen plat op de weg. Deze palen hebben een scharnier punt aan de onderzijde zodat de hele paal in de lengte richting plat ligt. De eerste keer dat ik er in deze toestand langs reed klapte ik er dus bijna bovenop. Reden je ziet de reflectoren niet meer als de paal plat ligt. Getracht deze onveilige situatie bij de fietsersbond aan te geven echter de reactie die terug komt is dat je die bij de gemeente dient nee te leggen? Hoezo effectief voorkomen van...? Een dergelijke situatie (zie foto) heb ik ook al eens in Almere aangegeven op de website omdat ook hier de reactie van de fietsersbond terug kwam dit bij de gemeente neer te leggen. Reactie was nul nog geen bewijs dat je gereageerd hebt.
Daarnaast is er de Watersnipweg. Deze weg is al zo lang ik daar fiets (3,5 jaar) een renovatieproject. http://g.co/maps/frdmj. ALs je deze weg fiets moet je wel Gocyclebanden hebben gezien de grootte van de scheuren.
Laatst bracht de storm in ieder geval een wijziging door het grote gele bord weg te blazen.

 Op de terugweg deze week een witten strada? achterop gereden. Na in de ochtend  voor de vierde keer een witte Quest? tegen gekomen te zijn een tweede ontmoeting. Even zwaaien en groeten en verder snel op huis aan.

2 opmerkingen:

  1. Nou beste Questikel,

    Bij dat gekluun in het donker verbleekt de politieachtervolging waarvan ik vanmiddag getuige was. Schande dat de gemeente Almere hier niets aan doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, volgens mij is dit politiek: niet doen wat je zegt

    Hgr Peter

    BeantwoordenVerwijderen