donderdag 26 januari 2012

Lange armen

 Deze week heel snel via velomobiel.nl O ringen binnen gekregen die om het kettinggeleide wiel passen. Nadat ik enig geratel had gehoord bleek er een O ring te zijn verdwenen. Totaal is de andere O ring 4512 km mee gegaan. Echter de slijtage sporen zijn overduidelijk zichtbaar. Verschillende blogs gelezen waarin duidelijk werd dat je lange armen nodig hebt om dit geleidewiel los te halen. Gelukkig heb ik geen klagen over de lengte van mijn armen dus dat mocht geen probleem opleveren. Toch blijkt de plaats inderdaad niet geheel handig. Ondanks de lange armen is het een klusje waarbij ik op de knieën moest en ik aan beide kanten er net bij kon komen. Zal tzt dus ook een ashouder gaan aanschaffen die Wim in zijn winkel verkoopt om deze handeling soepel te kunnen laten verlopen.  
 In ieder geval morgen maar eens horen of het geratel over is
Bij het ketting smeren zal ook een O ring controle volgen gezien de slijtage sporen en de relatief korte levensduur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten