maandag 23 januari 2012

Wedstrijd wie rijd er op de slechtst onderhouden weg

Ik heb de laatste maanden nogal eens afgegeven op de wegbeheerder van de gemeente Almere. Vandaag op de weg naar huis realiseerde ik mij dat alle lekke banden die ik gehad heb tijdens mijn woon werk verkeer zich juist in Almere voordeden. Een lekke band met de oude Quest deed zich voor op de Stichtsebrug net buiten Almere. Geluk bij een ongeluk heb ik de meeste op de terugweg gekregen hetgeen minder stress veroorzaakt. Totaal tien lekke banden op ca 15000 km is dus 1 lek per 1500 km. Reken ik dat terug op de totale rit van 38 km enkele reis dan is er 12 km wegdek in Almere waarvan ik getracht heb e.e.a. op de foto vast te leggen.
Na industrie terrein de Vaart te hebben verlaten kom ik op het Triatlon pad. In de herfst altijd vol met bladeren en takken. Nadat de bomen vorig jaar tot de helft gereduceerd zijn hebben ze e.e.a. niet opgeruimd. Toch is dit nog het beste gedeelte. Aansluitend bij het eerste viaduct plassen vanwege slechte drainage en ongeveer bij elke viaduct wel iets van glas of andere narigheid te vinden.
Na het Escherpad waar nu iets aan herbestrating wordt gedaan in de onmogelijke dubbele kuil die maximaal met 30 km gereden kan worden, kom je op het Matisse pad. Het voetpad ernaast is volgegooid met split dat zich in no time over
het fietspad heeft verspreid.
 Daarnaast allerlei zand dat op een of andere manier uit het gras er naast heeft verspreid.
 Uiteindelijk komen we op mijn geliefde Watersnipweg. Almere geeft al drieënhalf jaar minimaal aan dat er tijdelijke overlast is vanwege een renovatie project. Het enigste dat er een jaar of twee geleden is gedaan dat men een aantal scheuren heeft gedicht met teer maar daar is het dan ook bij gebleven. Op de foto de scheuren waar je werkelijk met een smallere band als de F lite in kan blijven hangen. De gehele weg zit onder de scheuren waarvan dit de breedste zijn. Zo te zien moeten ze zelfs het gras er in nog gaan maaien. De leeuwerik weg is vorig jaar herbestraat en hoewel ik graag midden op rijd omdat de zijkanten nogal aflopen
is dat nog het beste stuk
 Dan de Merel weg net over de N 305. Het eerste stuk is nog slechter maar de zijkant op de foto laat al zien dat je hier echt in het midden moet gaan rijden. Drie jaar terug al eens aangegeven op de fietsersbond omdat de gevaar bestaat om te slaan echter nog geen spat veranderd. Na de Merel weg op de Meesweg een graadje erger.
 Iets teveel uit het midden naar links of recht kun je omvallen en gezien de smerigheid en de plassen is dat niet erg aanlokkelijk
 Over modder en zand gesproken ook hier een beeld van de Meesweg. Ik vermoed dat hier verder geen Burgemeester of ambtenaren komen anders had iemand zich wel bedacht hier iets aan te doen. Aansluitend nog de Musweg die ook wel aan herbestraten toe is kom je uiteindelijk op deGooimeerweg-Oost Waar Beekie en Gerrit gisteren nog hebben mogen genieten maar vanaf daar is de weg over het algemeen redelijk tot goed te noemen. Verwacht dat hier de provincie weer verantwoordelijk zal zijn.

Bij de fietserbond klachten deponeren wordt je altijd weer verwezen naar de gemeente. En bij de gemeente heb ik al eens twee keer een klacht neergelegd en die reageert niet. En zo gaat de regel weer op: Ze deden een plas en alles blijft zoals het was, 12 km ellende.
Als ik door Nederland heen fiets  vanaf Almelo, Hardenberg Ommen, Zwolle Flevopolder of Noord Holland en van Ede Arnhem Wageningen tot Utrecht nergens kom je een zoveel en erge ellende tegen als in Almere.
Iemand die dit leest die hier tegen op kan? Ik daag ik je uit☺ voor de wedstrijd slechtste wegbeheerder van Nederland!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten