maandag 9 april 2012

Mooi vooruitzicht

Aankomend weekend ligt er een leuke tocht in het verschiet. Hoewel woon-werk fietsen goed bevalt is het recreatief fietsen een stuk fijner. Niet op tijd ergens hoeven zijn en ergens fietsen waar je normaal nooit (vaak) komt. Bovendien moet ik zorgen dat ik kilometers maak wil ik dit jaar de 10000 gaan halen. Eind deze maand staat een motorweek in Schotland op de rol en een week niet fietsen brengt niet het benodigde aantal kilometers op de teller. Heel misschien rijdt ik ergens in juni nog een keer het IJsselmeer rond maar dat doe ik dan het liefst niet alleen.
Komende vrijdag vertrek rond 1100 uur richting Rijssen. Mocht ik ruim de tijd hebben dan fiets ik door naar Notter om in de GPS shop te horen of mijn Garmin nog te repareren valt. Het apparaat functioneert nog naar behoren echter de knoppen op de zijkanten hebben versleten rubber. Hierdoor is de waterdichtheid niet meer gegarandeerd. Een nieuwe wil ik liever niet kopen. Het model Zumo 660 ziet er lang niet zo degelijk uit als de Zumo 550 en is bovendien wel erg groot. Helaas is de Zumo 550 niet meer te koop. Gewoon niet meer maken terwijl het model uitstekend presteerde. Verwacht dat er met een a twee jaar wel weer een opvolger zal zijn. Hoop dat deze weer wat trekjes heeft van de 550.
Totaal zal de heenreis tussen de 150 en 200 km gaan liggen.
De terugweg wordt wat meer zuidelijk aangehouden en komt voor de helft in een gebied waar ik nog niet eerder heb gefietst. Misschien fiets Casper Jansen nog een stuk mee daar dit voor hem bekend terrein is. Totaal staat de terug reis op 120 km. Afhankelijk van het weer en de tijd rijd ik mogelijk over Utrecht weer naar huis. Totaal kan dat dan een 200 km + rit worden.
We zullen zien wat het weer gaat brengen. Intentie is om zonder racekap te gaan rijden.

1 opmerking:

  1. Ha Peter,

    Ik zag gisteren je reactie op mijn blogpagina. Ik ga zaterdag van Zutphen naar Tilburg rijden, vertrek rond 12.00 uur. Ik rij dan het eerste stuk een route die jij ook zou kunnen nemen. met een kleine omweg kan de gezamenlijk rit zelfs wat langer worden.
    Komt jou de vertrekttijd uit? Rijssen -Zutphen is met 1,5 uur wel te doen.

    BeantwoordenVerwijderen