maandag 23 april 2012

Trainingsrit Euro Tour 2013






Gisteren al aangekondigd dat ik mij had ingeschreven voor de Euro toer 2013, vandaag zou er nog een laatste rit plaatsvinden omdat de rest van de week een motor-toer gepland is richting Schotland. Gezien een flinke verkoudheid gekozen de racekap erop te doen. Gezien de frisse start van de dag geen slechte beslissing. Gestart met de wind uit z -zzw 4bft. Bij de sluizen van Nijkerk stond er na 9 kilometer 30,5 gemiddeld. Daarna kon het gas erop alhoewel ik enigszins met de rem erop reed omdat ik na Dronten nog een stuk door wilde rijden. Regelmatig liet ik het tempo weer zakken tot net onder de 40 kilometer per uur. Hartslag zat tegen de 130 slagen per minuut. Uiteindelijk na 55 kilometer aangekomen bij Velomobiel.nl met een gemiddelde van 35,6 km /h. Nadat ik twee F-lites had verkregen de rit doorgezet richting Ketelhaven. Vanuit Ketelhaven langs het randmeer richting Elburg en Harderwijk. Het grootste gedeelte van dit stuk heb ik vaker gereden waarbij het lekker doorrijden is. Ondanks dat de wind nu op de kop zat kon ik met enig gemak 37 km/h vast houden. Hartslag zat tegen de 140 slagen per minuut aan. Richting Bunschoten eens een keer niet de Oostdijk gereden maar door de polder.
Voordeel is dat het tempo daar hoog gehouden kan worden. Na 135 km/h met een gemiddelde van 35,5 km/h thuis gekomen. Ondanks dat het meer dan een jaar verder is zat ik mijzelf toch even stiekem te testen hoe ik er voor sta. Euro Tour 2013 here I come☺











1 opmerking:

  1. uit de roam ervaring heb ik geleerd dat belangrijk is dat je eigen tempo rijd, en dat een enkele dag niet echt een goeie meet indicator is, ik raad je aan om begin volgend jaar beetje bij beetje in dien je er de tijd voor hebt, de da afstanden beetje bij beetje op te voeren, zo kom je in een fiets ritme, de ene dag is niet de andere namelijk. en op het eind raad ik je aan een fietsweekend in te lassen zeg een soort mini-weekend-vakantie. dat mag vanaf huis dat maakt niet zo veel uit,maar rij iig drie dagen achter elkaar de dag afstanden van de tour. ff op me zelf... mijn duur conditie is prima.. maar bij ging het tussen de oren zitten om 4 dagen achter elkaar 250 km te rijden icl klimmen. ... kortom kalm aan rijden en lekker genieten is het medicijn voor een leuke fietsvakantie door Europa

    BeantwoordenVerwijderen