zondag 27 november 2011

Hogere camera positie

Nu met de racekap wat testjes gedaan met de camera. De camera op de neus van de Quest gaf een vrij groot beeld van de neus en in de nacht werd er minder licht "gevangen"door de lens omdat deze relatief het donker filmde. Overdag was er dan licht genoeg maar wel die enorme oranje neus.
Meestal in de nacht / ochtend kom ik bijzonder veel dieren tegen. Konijnen meer dan 100 waarvan ik er al wel een tiental tegen mijn hakken heb gehad of overreden. Herten kom ik bijna elke nacht tegen in aantallen van ca 10 stuks. Vorig jaar ben ik er zelfs tegen aan gereden waarbij het dier struikelde maar wel verder liep en mijn Quest verder geen schade ha opgelopen. Wel gaf het een enorme rotklap. Daarnaast met regelmaat vossen, egels buizerds enz. Meerdere heb ik in de nacht gefilmd maar scherpe beelden krijg je niet echt. Nu met de hogere camera positie de afgelopen week gereden en wordt het beeld veel duidelijker. Voorwaarde is wel dat de weg droog is waardoor de reflectie veel groter is en er een redelijk nachtbeeld ontstaat
. Klein nadeel bedienen is nu onmogelijk geworden, maar je kan natuurlijk niet alles hebben.
 Bevestigen met magneten zorgen ervoor dat de camera prima in positie blijft.
Bijgaand filmpje gelijk maar eens uitgeprobeerd om de snelheid mee in beeld te brengen. Wel bewerkelijk omdat de film twee x gemaakt moet worden. Met mijn GlobalSat horloge / hartslag GPS worden de GPS data verzamelt. Met een converter programma (slimme zoon) wordt dit omgezet in een CSV file waardoor racechrono2avi er een avi film van maakt die uiteindelijk in Adobe premiere pro CS3 met de film gecombineerd wordt en uiteindelijk in pinnacle verwerkt. Je moet er even wat voor over hebben nietwaar.

Van het resultaat maar even een kort filmpje gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten