maandag 21 november 2011

Mist(roostig)

Vorige week al mistig vandaag spande de kroon. Afgelezen aan de gemiddelde snelheid lag het vorige week nog net boven de 30 km per uur. Vanochtend las ik 27,6 km/h af op de GPS. Met de lamp naast de spiegel in gedimde toestand en een accu die ik niet geheel vertrouwde is deze wel voldoende opgeladen op weg met minder dan 100 meter zicht. Vooral daar waar er geen strepen op de weg stonden af en toe bijna stilstaan om de berm weer in het oog te hebben. Oriëntatie verdwijnt geheel en veel naar de GPS kijken doe je ook niet om alle aandacht op de weg te houden. Moet wel zeggen was maar net warm gefiets en koude voeten dienen zich voorzichtig aan. Met de race kap zonder mist is rond de 0 gr C gewoon nog lekker zonder voetverwarming te rijden. Vanavond deze toch maar weer klaar leggen voormorgen ochtend daar er opnieuw mist en kou voorspelt is.
 

 
  In de middag terug onder dezelfde condities maar scheelt enorm dat er daglicht is. Snelheid kon op een redelijk normaal tempo alhoewel ik geen enkele behoefte had om ergens meer gas te geven dan normaal. Gewoon lekker ontspannen ronddraaien met een snelheid van rond de 35 km/h en weinig genieten omdat het zicht
 er gewoon niet is. Op het vizier van de racekap vormde er af en toe lichte ijsafzetting. Vizier moest in de brievenbus stand omdat er anders gewoon geen zicht genoeg was. Vwb de temperatuur zou ik  hem liever wat dichter doen maar dat gaat helaas niet. Op enig moment zag ik zelfs dat de GPS de mist inging door volledig mij als duikboot te zien.
Even later signaleerde hij helemaal niets meer en dat bleef zo tot de laatste 20 km.Ook nu langs de dijk geen idee waar het eind is. De windmolens doemen een voor een op verdwijnen snel en elke keer denk je nu zal ik er wel zijn. Wederom veilig thuis gekomen nu met een 32,7 km/h gemiddeld en opnieuw maar net lekker warm.

Na een aantal ritten mist kan ik zeggen dat de racekap zeker nog aangenaam is in vergelijking met voorheen. De brievenbus stand varieer ik af en toe om de koude wind er niet vol in te laten blazen maar ik kom nog steeds niet echt verkleumd over. Nog steeds erg tevreden over de aanschaf.  Nu Gmail nog eens nalezen om de F-lites te gaan vervangen zoek ik een band die weinig lek gaat.
Lijkt erop dat er elke keer maar twee types naar voren komen maar dat maakt de keus alleen maar gemakkelijker.


Veel veilige km's gewenst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten