maandag 22 juli 2013

Aansluiten bij de groep.

Vandaag de start van de eurotour 2013 planb.  In de hitte van de dag naar Almere gereden. Eerst had ik nog de gedachte de polder in te rijden om de groep tegemoet te rijden, maar gezien de extreme warmte gekozen voor de gemakkelijkste weg. Komende dagen gaan volgens de voorspelling boven de 30 graden worden en dat zal er nog genoeg gewerkt moeten worden. Rijden met bagage is toch net even anders. Je merkt het uiteraard met optrekken,maar zeker ook in de bochten. Hele gezellige avond gehad, nieuwe mensen met een gezamenlijke hobby. Kan niet mis. Begreep dat het voor een aantal al erg moeizaam was. We zullen zien hoeveel er over blijven. Van de oorspronkelijke 32 man zijn er 17 die rijden. Foto zal ik later invoegen. http://pbs.twimg.com/media/BPzuOAjCIAA1aKG.jpg http://pbs.twimg.com/media/BPzuOAjCIAA1aKG.jpg

6 opmerkingen:

  1. De eigenaar van de oranje Quest met het zonnepaneel zag ik gisteren bij vm.nl.

    Hij had trouwens ook gemakkelijk in een XS gepast :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De enige met een zonnepaneel komt met een xs
      hgr Peter

      Verwijderen
    2. Die oranje fiets die naast jouw fiets staat is toch geen XS? Of kijk ik nou gewoon niet goed :s

      Verwijderen
  2. ik weet nog niet of het lukt maar ik probeer om maandag a.s. (29/7), als jullie route van Trier, via Bernkastel en Zell naar Nehren gaat een stukje mee te rijden langs de Moezel.
    Zit hier vlakbij en ben zelf gisteren al een stukje langs de Moezel geQuest van Bernkastel tot aan Traben-Trarbach.
    In een VM langs de moezel is het heerlijk relaxed fietsen, alleen de weg náár de Moezel vanuit ons vakantieadres zijn wel wat pittige klim-kilometers (40).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat rijden met bagage is echt anders. Ik heb het nu twee keer gedaan. je moet echt niet denken dat je normale gemiddelde gehaald wordt. Maar, leuk is het wel, dit soort tochten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het voordeel van zoveel bagage-ruimte in de Quest is tevens een nadeel: je zeult veel te veel mee. Op mijn eerste lange tocht vorige week zondag hier naar de Eifel heb ik (achteraf gezien) veel te veel spullen meegenomen. Ik merkte vooral met optillen van de achterkant van de Quest hoe zwaar beladen die was (en natuurlijk steeds met optrekken). Gelukkig geen lekke band of ander pech onderweg, dus al mijn reserve bi/bu-ba's voor niets meegesleept, haha ;-) Alleen al het drinken (2x Camelbak á 3 liter = 6kg)
    Het voordeel van rijden in een groep is wel dat je wat (reparatie)spullen kunt verdelen en dat niet iedereen alles hoeft mee te slepen.
    Succes verder met de tocht.

    BeantwoordenVerwijderen