Dag 8 en dag 9 Euro tour 2013.
Door het uitvallen van de stroom in Frankrijk een dubbele dag op de blog. We beleven zoveel dat ik bijna vergeet. Wat we allemaal meemaken. In het begin hadden wel allemaal wel zin in even rust. Doordat de elektriciteit was uitgevallen was er ook geen eten waardoor we besloten te gaan rijden. Onderweg een Frans hotel tegengekomen waar we een typisch Frans ontbijt kregen. Bijzonder genoten van Franse kaas, stokbrood Croissants, thee en wat er nog meer bijkwam. Een verademing omdat met een lege maag fietsen ook niet goed was. De weg richting Luxemburg was zwaar maar goed te doen. Weinig verkeer op de weg en met een roller coaster gevoel de heuvels op en af. Het mooiste moment van de dag was wel een echte BIS. Een brommer had mij net op de top van een heuvel ingehaald, aansluitend was er een hele lange afdeling.. Wat een prachtig gevoel om een ca. 60 rijdende brommer met bijna 90 voorbij te gaan. Ik weet het het was de kleine jongen in mij, maar de blik van die gast op het moment dat ik hem voorbij knalde. Sommige stukken omhoog gingen met slecht 5 km per uur' geen idee hoe steil dat omhoog ging want dat stond er nergens bij. Verwacht wel 12 procent of meer. Gezien de macht die nodig was. Werd ik gewaarschuwd voor een zwaar schommelend achterwiel op het moment dat ik aanzette. Aansluitend maar iets rustiger gedaan. Aan het eind van de dag kwamen we de track volgend uit op een pad met losse ondergrond. Voor het eerst deze route moest ik de fiets uit, omdat ik met geen mogelijkheid meer omhoog kon komen. We moesten nog een 14 km maar dat waren wel erg lange kilometers. Zo steil omhoog dat Per en ik er
verschillende keren uit moesten. Aan het eind van de dag twee maal met een Ferry mee. Twee maal? Jazeker toen we aan de overkant waren leek de route gewoon aan de andere kant van de rivier liggen. Uiteindelijk vermoeid op het volgende adres aan gekomen wat nu net in Duitsland ligt.
Daar aangekomen bleken er meer aan te sluiten. Wilfred en Joseph zoals al bekend maar ook onze 87 jarige Superman Carl Georg. Hij zou vanuit Brussel via Luxemburg zijn gereden. Razend knap daar hij geen spoor van vermoeidheid vertoonde. Het leek wel of hij met een vliegtuig of auto aan het rond rijden was. Ik was in ieder geval best een beetje moe. Ook nu weer nattigheid waardoor de hoeveelheid droog goed op zou zijn.
Dag 9 begon in ieder geval droog. De route liep geheel langs de Mosel waardoor er heel ontspannen continu naar beneden gereden kon worden. Men had wat commerciële zaken ingebouwd door o.a. In
Trier de pers er bij te halen. Voor mij en de Denen hoefde het allemaal niet zo, daarnaast dachten wij ok achter aan te rijden, doordat we herlijk tussen de wijngaarden van de Moselstreek te rijden. Bij Cochum even aangelegd voor een korte break, waarna we hoorde dat er drie velomobielen op het plein stonden en aansluitend Joseph en Wilfred voorbij kwamen. We bleken zelfs voorop te liggen. Later kwam Paul ons nog voorbij scheuren, waardoor het gas er nog flink ging deze dag. 14 km voor het eindpunt bleek ik bij de laatste stop hem ergens voorbij te zijn gegaan zonder hem ergens gezien te hebben. Op de camping aan gekomen was het mooi weer. De zon had zich bijna niet laten zien en nu wel. Doordat ik een handdoek en twee shirts aan de iets had gehangen had ik al wat droogs maar nu kon de laatste twee ur allés droog gemaakt worden.
Tijd gaat nu snel voorbij. Morgen verder langs de Mosel naar de Rijn hetgeen weer een gemakkelijke rit beloofd. te worden.
verschillende keren uit moesten. Aan het eind van de dag twee maal met een Ferry mee. Twee maal? Jazeker toen we aan de overkant waren leek de route gewoon aan de andere kant van de rivier liggen. Uiteindelijk vermoeid op het volgende adres aan gekomen wat nu net in Duitsland ligt.
Daar aangekomen bleken er meer aan te sluiten. Wilfred en Joseph zoals al bekend maar ook onze 87 jarige Superman Carl Georg. Hij zou vanuit Brussel via Luxemburg zijn gereden. Razend knap daar hij geen spoor van vermoeidheid vertoonde. Het leek wel of hij met een vliegtuig of auto aan het rond rijden was. Ik was in ieder geval best een beetje moe. Ook nu weer nattigheid waardoor de hoeveelheid droog goed op zou zijn.
Dag 9 begon in ieder geval droog. De route liep geheel langs de Mosel waardoor er heel ontspannen continu naar beneden gereden kon worden. Men had wat commerciële zaken ingebouwd door o.a. In
Trier de pers er bij te halen. Voor mij en de Denen hoefde het allemaal niet zo, daarnaast dachten wij ok achter aan te rijden, doordat we herlijk tussen de wijngaarden van de Moselstreek te rijden. Bij Cochum even aangelegd voor een korte break, waarna we hoorde dat er drie velomobielen op het plein stonden en aansluitend Joseph en Wilfred voorbij kwamen. We bleken zelfs voorop te liggen. Later kwam Paul ons nog voorbij scheuren, waardoor het gas er nog flink ging deze dag. 14 km voor het eindpunt bleek ik bij de laatste stop hem ergens voorbij te zijn gegaan zonder hem ergens gezien te hebben. Op de camping aan gekomen was het mooi weer. De zon had zich bijna niet laten zien en nu wel. Doordat ik een handdoek en twee shirts aan de iets had gehangen had ik al wat droogs maar nu kon de laatste twee ur allés droog gemaakt worden.
Tijd gaat nu snel voorbij. Morgen verder langs de Mosel naar de Rijn hetgeen weer een gemakkelijke rit beloofd. te worden.
Hallo Peter,
BeantwoordenVerwijderenWeer een mooi verslagje van jullie tour!
Mooi inderdaad, zo'n echte BIS!
Dat klimmen tegen 5 km/u dat ken ik ook, dat zal in elk geval boven de 12 % stijging geweest zijn. Dan is de afdaling weer een beloning moet je maar denken. Maar zwaar blijft het, dat klimwerk in een VM.
Groeten, Adri.
Hi Peter,
BeantwoordenVerwijderenI just rode a 9% hill on my 600 Brevet. It wasn't that long but it was tough. I salute you doing a 12% with all your gear.
Greetings from Canada
Kevin