Wat doe je allemaal als je dagelijks voor woon-werk verkeer op en neer fiets. Op meerdere blogs lees ik dat je een bepaalde manier je gedachten laat gaan over de zin dan wel onzin in en van het leven. Ik zelf ben best wel een data fanaat. Dus telkenmale controleer ik of ik al een kwart dan wel de helft of drie kwart van de rit heb afgelegd. Ik weet het gewoon dus waarom dan toch nog weer kijken. Het gaat tijd worden om maar eens een andere route te proberen. Doordat mijn werkdagen nogal lang kunnen zijn komt dat er net weer niet van. Vroeg opstaan is al niet direct mijn hobby dus nog eerder opstaan doe ik dus ook weer niet.
Vorige week dan toch maar eens uitgezocht waarom ik in de winter vaak ene kilometer meer rijd dan in de zomer. Is toch wel weer een aardige om te bekijken. In de zomer ligt het tempo toch wel een 5 km/h hoger dan in de winter en daar zit hem net de kneep. Door de hogere snelheid worden bochten meer afgesneden en dit afsnijden zorgt er precies voor dan ik exact 80 kilometer rijd in de zomer. Normaal gesproken is de heen route 40,3 kilometer en de retour route 40,5. Dat laatste zal te maken hebben met rotondes die gerond moeten worden en ook dat het op de terugweg drukker is op straat waardoor afsnijden minder aan de orde is.
Op de heen weg telde ik 47 bochten die meer of minder afgesneden konden worden. De eerste 10 kilometer maar 4 bochten met weinig afsnijden na 20 kilometer 10 bochten dus in de laatste 20 kilometer 37 bochten. Hier is denk ik ook de grootste winst te halen.
Vanochtend op een bocht na maximaal kunnen afsnijden. Vooral de wegen tussen de boerderijen door lenen zich vor maximaal afsnijden.
Het resultaat de heenweg kan ook in 39,9 kilometer worden afgelegd, oftewel 400 meter korter.
Moraal van dit verhaal hoe zinloos kan iets zijn terwijl je zo prachtig van de omgeving kan genieten?
Vorige week dan toch maar eens uitgezocht waarom ik in de winter vaak ene kilometer meer rijd dan in de zomer. Is toch wel weer een aardige om te bekijken. In de zomer ligt het tempo toch wel een 5 km/h hoger dan in de winter en daar zit hem net de kneep. Door de hogere snelheid worden bochten meer afgesneden en dit afsnijden zorgt er precies voor dan ik exact 80 kilometer rijd in de zomer. Normaal gesproken is de heen route 40,3 kilometer en de retour route 40,5. Dat laatste zal te maken hebben met rotondes die gerond moeten worden en ook dat het op de terugweg drukker is op straat waardoor afsnijden minder aan de orde is.
Op de heen weg telde ik 47 bochten die meer of minder afgesneden konden worden. De eerste 10 kilometer maar 4 bochten met weinig afsnijden na 20 kilometer 10 bochten dus in de laatste 20 kilometer 37 bochten. Hier is denk ik ook de grootste winst te halen.
Vanochtend op een bocht na maximaal kunnen afsnijden. Vooral de wegen tussen de boerderijen door lenen zich vor maximaal afsnijden.
Het resultaat de heenweg kan ook in 39,9 kilometer worden afgelegd, oftewel 400 meter korter.
Moraal van dit verhaal hoe zinloos kan iets zijn terwijl je zo prachtig van de omgeving kan genieten?
LOL. Ik weet na 3 jaar rijden nog steeds niet hoe lang mijn woon-werk rit precies is :-)
BeantwoordenVerwijderenniet zo vreemd, bij jullie is de weg altijd op gebroken ;-)
Verwijderengeweldige opmerkingen :-D #spontanelachbui
VerwijderenJammer dat je geen ochtendmens bent, de ochtenden zijn het mooiste deel van de dag. Alles is nog rust en wacht op het begin van de nieuwe dag.
BeantwoordenVerwijderenVolgende rit kun je eens uitrekenen hoeveel tijd je op een jaar uitspaart door die bochten af te snijden ;-)
BeantwoordenVerwijderenBuiten verandert er toch niet zoveel; je kunt evengoed je gedachten laten afdwalen.
400 meter? maar hoe ingespannen rij je als je niet zeker bent wat er aan de andere kant van de bocht rijd, dan zou ik toch liever 400 meter meer rijden en ontspannen ;-)
BeantwoordenVerwijderen