De start was zo vroeg dat mensen zich opgejaagd voelden. Rond acht uur vertrokken er al mensen om snel een ontbijt tenemen in Cochum. Uiteindelijk daar aangekomen en een heerlijk ontbijt genomen. De benen waren zwaar na een kleine duizend kilometer en het op gang komen ging moeizaam. De start was een kleine twintig kilometer en ook nog een keer naar beneden. De dag ervoor geeindiged met 50 km hard rijden. Ca45 km per uur hakt er dan schijnbaar in. Aansluitend de weg vervolgd met daddy Soren richting Koblenz. De Mosel is prachtig te rijden aan beide zijden van de rivier. Uiteindelijk met soren het gas erop gezet waardoor we snel in Koblenz aan kwamen. Echter waar in een grote stad zoek je een paar velomobielen voo een pers conferentie? Wij kwamen dan ook niet zover maar wel aan (achteraf) aan de verkeerde kant van de Rijn. Doorrijden tot de volgende brug was ook geen succes. Daar mochten we niet overeen. Weer een volgende brug had alleen maar trappen tot een meter of dertig hoog. Dus weer aanzetten naar de volgende mogelijkheid. Uiteidelijk Soren de landbouw van Duitsland laten zien met wat ze allemaal verbouwden en kwamen wij op plaatsen waarbij ook en ATB ,moeizaam door heen zou komen. Soren van zijn kant houdt erg van oude ateden zodat ik daar meer kennis van heb ook gedaan. Na twee uur in ieder geval de track weer kunnen oppakken aan de goede zijde van de rivier. De rijn was echter niet zo fijn te rijden als de Mosel. Veel vertragingen en fietspaden over ATB terrein. Bij elkaar 70 km waarbij de laatse dertig het wel beter werd met de weg,
Onderweg veel mensen gezien die gen elomobielen gewend zijn. Lang niet iedereen gaat ze leuk vinden omdat nat gespetterd worden of je loslopende hond bijna onder de fiets laten lopen, zorgen niet direct voo innige relatie. Gelukkig reed Soren er achter die de zaken gekijk uiy kon leggen. Halverwege de Rijn brak er een enorme bui los. Zo heftig dat ik niets meer kon zien. Ter plaatse geparkeerd onder bomen en even afgewacht voor het verder rijden. De rivieren af is in principe licht rijden maar door alles wat we meegemaakt hebben waren we rond alf zeven pas op de camping.
Snel de tent opzetten die nat was ingepakt en naar de wasmachine en droger om nu alles een keer echtschoon en vooral droog te krijgen. Na lekker te hebben gegeten nu rond 2400 urvde blog gauw schrijven om alles bij te houden.
Met de knie gaat het nog steeds redelijk en met een paar dagen te gaan krijg ik goede hoop dat hij het gaat vol houden.
Tot morgen.
Onderweg veel mensen gezien die gen elomobielen gewend zijn. Lang niet iedereen gaat ze leuk vinden omdat nat gespetterd worden of je loslopende hond bijna onder de fiets laten lopen, zorgen niet direct voo innige relatie. Gelukkig reed Soren er achter die de zaken gekijk uiy kon leggen. Halverwege de Rijn brak er een enorme bui los. Zo heftig dat ik niets meer kon zien. Ter plaatse geparkeerd onder bomen en even afgewacht voor het verder rijden. De rivieren af is in principe licht rijden maar door alles wat we meegemaakt hebben waren we rond alf zeven pas op de camping.
Snel de tent opzetten die nat was ingepakt en naar de wasmachine en droger om nu alles een keer echtschoon en vooral droog te krijgen. Na lekker te hebben gegeten nu rond 2400 urvde blog gauw schrijven om alles bij te houden.
Met de knie gaat het nog steeds redelijk en met een paar dagen te gaan krijg ik goede hoop dat hij het gaat vol houden.
Tot morgen.
Dag Peter,
BeantwoordenVerwijderenGeen beste dag geweest dus, morgen misschien beter?
Sterkte met de rest van de tour.
Groeten, Adri.